خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/06/16 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

مسئولیت اجرایی برای زنان از نگاه قرآن ممنوع نیست

**رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:عده‌ای از بزرگان دینی بر این اعتقادند که اگر مسئولیت اجرائی به زنان، سبب ولایت ایشان شود، شایسته نیست، اما با نگاه به قرآن در می‌یابیم که این کتاب آسمانی، ممنوعیتی برای این مسئله در نظر نگرفته است.

به گزارش خانه ملت،به نقل از ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، لاله افتخاری، نماینده تهران در خانه ملت با بیان این مطلب گفت: در قرآن کریم، وظیفه برجسته و سرنوشت‌ساز زنان مختلفی در رابطه با بعثت و تربیت پیامبر بزرگ الهی تشریح می‌شود که از آن جمله می‌توان به داستان حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) اشاره کرد. چراکه داستان این پیامبران، نشان از نقش‌ها و مسئولیت‌های برجسته زنان دارد.

وی ادامه داد: در صدر اسلام نیز در کنار پیامبر، حضرت خدیجه (ع) را می‌بینیم که حمایت‌های مادی و معنوی او در گسترش پیام وحی بسیار مهم و مؤثر است، و این همراهی تا آنجاست که سال درگذشت حضرت خدیجه (ع) و حضرت ابوطالب (ع) در زمان مظلومیت اسلام، «عام‌الحزن» یعنی سال ماتم نامیده می‌شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس خاطر نشان کرد: به گمان من حضرت زهرا (س) به این دلیل مسئولیت اجرائی برعهده نگرفت که بنا بود رسالت بزرگ‌تری را در خانه بپذیرد، وگرنه کار در بیرون منزل بر او حرام نبود.

وی تصریح کرد: با این حال ایشان هنگام ضرورت بیش از تمام مردان وارد عرصه سیاست می‌شوند و در این راه به درجه رفیع شهادت به عنوان اولین شهید راه ولایت نائل می‌شوند.

افتخاری با بهره‌گیری از داستان زندگی ملکه سبا در قرآن و زندگی حضرت زینب (س) و تأثیر سایر بانوان نهضت اسلامی گفت: تعدادی از علما بر این باورند که با توجه به ولایت‌ فقیه در جامعه اسلامی، زنان می‌توانند در سایه ولایت به مسئولیت‌های مختلف گمارده شوند.

نماینده تهران افزود: خدا را شکر می‌کنیم که در جمهوری اسلامی، زنان با حفظ نگاه احترام‌آمیز و اطاعت‌آمیز از ولی‌فقیه و مراجع، به بالاترین رتبه‌های علمی و اجرائی رسیده‌اند.

  • کد خبر : 10524
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار