خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/06 - 15:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
رئیس فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان تاکید کرد:

لزوم حل مشکل خدمت سربازی و بیمه نخبگان

نماینده مردم تهران از تشکیل آخرین نشست فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری بودجه‌های پژوهشی نخبگان در این نشست خبر داد.


"لاله افتخاری"، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به آخرین فعالیت‌های این فراکسیون برای حمایت از حقوق نخبگان، گفت: فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان، زبان گویای این قشر در برابر دولت است که خواسته‌های آنان را در نهادهای مسئول پیگیری می‌کند.



وی با تاکید بر لزوم حل مشکل خدمت سربازی و بیمه، اظهار داشت: ما ساختار خوبی برای اعطای بیمه به نخبگان در نظر گرفته‌ایم، اما متأسفانه باوجود پیگیری‌های جدی، بودجه مورد نیاز هنوز در اختیار فراکسیون قرار نگرفته ‌است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر یکی از اقدامات مهم فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان را رفع ایرادهای لایحه حمایت از تأسیس شرکت‌های دانش بنیان دانست که در نهایت منجر به تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی شد.



افتخاری با اشاره به دلسردی نخبگان جامعه از ورود کالاهای خارجی بی‌کیفیت به کشور، گفت: فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس اقداماتی درمورد استاندارد کالاهای خارجی انجام داد؛ اما متأسفانه بعد از چندین بار نوبت گرفتن در صحن علنی، نتوانست این طرح را ارائه کند.



وی افزود: در نهایت این طرح با پیگیری فراکسیون در برنامه پنجم لحاظ شد، اما اصل دیدگاهی که فراکسیون نسبت به این موضوع داشت در برنامه مد نظر قرار نگرفت.



افتخاری به برگزاری نمایشگاه‌هایی از سوی فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان در مجلس اشاره و ابراز امیدواری کرد: به زودی نمایشگاهی در مورد کیفیت کالاها و نقش آن در موفقیت قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس برگزار خواهد‌شد.

  • کد خبر : 38950
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار