خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/29 - 15:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
مطورزاده با اشاره به تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه،

فراکسیون توسعه بنادر و دریانوردی تا پایان سال برگزار نمی‌شود

رئیس فراکسیون توسعه بنادر و دریانوردی، با بیان این که نشست فراکسیون توسعه بنادر و دریانوردی به علت تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه تا پایان امسال برگزار نمی‌شود، گفت: بی‌توجهی دولت به توسعه مناطق ساحلی و بندری مهمترین عامل در رشد نکردن بخش دریانوردی کشور است.


"مصطفی مطورزاده" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، از تشکیل نشدن نشست فراکسیون توسعه بنادر و دریانوردی تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه و زمان کم باقی مانده تا پایان سال جاری برای تصویب  این لایحه، نشست فراکسیون توسعه بنادر و دریانوردی به سال آینده موکول شد.



نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، از عملکرد دولت در بخش توسعه بنادر و دریانوردی در کشور انتقاد کرد و گفت: در برنامه چهارم توسعه، دولت در حق بخش بنادر و دریانوردی جفا کرده است و امیدواریم دولت این جفا را در لایحه بودجه سال 90 کشور جبران کند.



دولت به توسعه مناطق ساحلی توجه نمی کند



مطورزاده با بیان این که بخش دریانوردی کشور با مشکل ناوگان روبه رو نیست و ناوگان نفتکش ایران هم اکنون در جهان رتبه خوبی دارد، افزود: مشکل بخش دریانوردی کشور، عدم توسعه مناطق ساحلی و بندری است که متأسفانه دولت هیچ اقدامی برای برطرف کردن این مشکل انجام نداده است و در زمینه مناطق ساحلی و بندری، جایگاه مناسبی در بین کشورهای منطقه نداریم.



وی درباره برطرف کردن مشکلات بخش بنادر و دریانوردی کشور تصریح کرد: باید وزارتخانه های راه و ترابری، نفت، جهاد و کشاورزی و میراث فرهنگی برای برطرف کردن این مشکلات اقدام کنند.



مطورزاده با یادآوری این که ما در زمینه تعمیر کشتی در داخل کشور با مشکل روبه رو هستیم، گفت: متأسفانه برای تعمیر کشتی های داخلی، باید آنها را به کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی بفرستیم.



نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این که مجلس بارها برای برطرف کردن مشکلات بخش بنادر و دریانوردی، به دولت تذکر داده است، اظهار داشت: متأسفانه مسئولان با دریا قهر کرده اند.

  • کد خبر : 38429
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار