خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/09 - 13:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس؛

سه عضو فراکسیون زنان به نیویورک می‌روند

**عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از سفر سه تن از اعضای این فراکسیون در 23 فوریه(4 اسفندماه) برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس به نیویورک خبر داد.

"فاطمه آلیا" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با اعلام این خبر، اعضای هیات ایرانی برای سفر به اجلاس اتحادیه بین‌المجالس (آی. پی. یو) را متشکل از خود، فاطمه آجورلو و نیره اخوان بیطرف نمایندگان مردم کرج و اصفهان عنوان کرد و افزود: هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کمیسیون مقام زن که در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در نیویورک برگزار می شود به این شهر سفر می‌کند.
نماینده تهران، ری، شمرانات و اسلامشهر با اشاره به دستور کار نشست کمیسیون مقام زن، گفت: در این نشست در خصوص آموزش، علم و فناوری اطلاعات و اشتغال زنان بحث خواهد شد.
وی بحث در خصوص بهداشت زنان و قوانینی که کشورهای مختلف درباره زنان دارند را از دیگر موضوعات در دستور کار کمیسیون مقام زن در اجلاس نیویورک عنوان کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اظهار اینکه در کمیسیون مقام زن معمولا نمایندگان دولت‌ها هم شرکت می‌کنند، افزود: علاوه بر شرکت نمایندگان دولت‌ها، نمایندگانی از پارلمان‌های کشورهای مختلف هم در آن کمیسیون حضور یافته و در حاشیه این اجلاس با نمایندگان دیگر کشورها هم گفت وگو می‌کنند.
آلیا همچنین با اشاره به برگزاری دو بار در سال اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در دو فصل بهار و پاییز، گفت: خانم اخوان(نماینده اصفهان) قرار است؛ در اجلاس بهار این اتحادیه که در کشور پاناما برگزار می شود، شرکت کند.
اتحادیه بین‌المجالس در سال 1889 تاسیس شد و مقر دائمی آن در ژنو سوئیس است که در حال حاضر 150 عضو اصلی و هشت عضو وابسته دارد.  این اتحادیه یک سازمان چند جانبه غیر دولتی متشکل از پارلمان‌های ملی سراسر جهان است.
رسالت این اتحادیه پیشبرد صلح و امنیت از طریق گفتگوهای سیاسی، ارتقاء دموکراسی، احترام و رعایت حقوق بشر است.

  • کد خبر : 36700
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار