خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/06 - 16:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
عباسی:

ساختار وزارت آموزش و پرورش باید اصلاح شود

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی بزرگ‌ترین اقدام این فراکسیون را جلوگیری از تصویب خصوصی شدن ۲۵ درصد مدارس کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه اعلام کرد و افزود: فراکسیون درصدد است تا در لایحه بودجه ۹۰ برخی مشکلات مالی در زمینه افزایش حقوق و استخدام معلمان برطرف شود.


"اسداله عباسی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت درباره فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: از بدو تشکیل تاکنون جلسات متعددی با اکثر فرهنگیان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد تا در رابطه با تعامل هرچه بیشتر ساز و کار لازم طراحی شود.

نماینده مردم رودسر و املش تصریح کرد: نشست‌های متعددی با وزیر و معاونان وی انجام شد تا در لایحه بودجه ۹۰ برخی مشکلات مالی در زمینه افزایش حقوق و استخدام معلمان برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار وزارتخانه افزود: احیای معاونت پرورشی و مراکز تربیت معلم باید در رأس اولویت‌های کاری در این رابطه قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: در سال جاری اقدامات خوبی درباره افزایش سرانه دانش آموزان، تجهیز و نوسازی مدارس و حل مسائل سرمایشی و گرمایشی انجام شد. ضمن آنکه تغییر و تحول بنیادین در آموزش و پرورش همچنان ادامه دارد.

وی در مورد برنامه آینده فراکسیون ادامه داد: تامین نیروی انسانی و ساماندهی آن‌ها، کیفی سازی ساختار پرسنلی معلمان و طراحی مکانیزم بازنشستگی پیش از موعد و بازخرید فرهنگیان در اولویت پیگیری‌های فراکسیون قرار دارند؛ چراکه عدم پرداختن به آن‌ها ضربات شدیدی به عرصه آموزش و پرورش کشور زده است.

عباسی درباره بزرگ‌ترین اقدام فراکسیون فرهنگیان در سال جاری یادآور شد: در زمان رسیدگی به لایحه برنامه پنجم توسعه قرار آن بود که ۲۵ درصد مدارس کشور به بخش خصوصی واگذار شوند ولی با تلاش اعضای فراکسیون از تصویب این مسئله جلوگیری شد.

فراکسیون فرهنگیان در مجلس هشتم ۱۶۰ عضو فعال دارد.

  • کد خبر : 38961
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار