خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/02/27 - 14:58
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

رئیس فراکسیون خط امام(ره) :حرکت‌ ما بر مدار منطق و اعتدال است

**رئیس فراکسیون خط امام(ره) با اشاره به عملکرد این فراکسیون در مجلس هشتم اظهار داشت:حرکت‌های ما بر مدار منطق و اعتدال بوده است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "محمدرضا تابش" رئیس فراکسیون خط امام (ره) مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین فعالیت‌های انتخاباتی این فراکسیون گفت: فراکسیون خط امام (ره)  تاکنون سعی کرده رفتارهایش بر مبنای عقلانیت و منطبق همراه با تدبیر باشد.

وی افزود: ما تاکنون سعی کرده‌ایم بحث دو کاندیدای اصلاح‌طلب را برای رسیدن به وحدت باز بگذاریم تا خودشان به یک وفاق برسند. اگر این وفاق از سوی این دو شخصیت حاصل شود ما نیز از کاندیدایی که در نهایت در صحنه می‌ماند حمایت می‌کنیم.

تابش ادامه داد: البته اگر این اتفاق نیفتد بر اساس کارکرد این فراکسیون که حزبی و شبه حزبی است، ما نظرمان را در مورد نامزد موردنظرمان اعلام می‌کنیم که این مساله انتظار خیل کثیری از اصلاح‌طلبان نیز می‌باشد و البته عقل، منطق و تدبیر هم همین را اقتضاء می‌کند.

نماینده اردکان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود جبهه‌ مشارکت و سازمان مجاهدین فراکسیون خط امام مجلس را تحت فشار قرار داده است تا این فراکسیون از میرحسین موسوی اعلام حمایت کند،‌ گفت: معلوم می‌شود که شما نه جبهه‌ مشارکت و سازمان مجاهدین را شناخته‌اید و نه ما را؛ چرا که چه در دوره‌ قبل و چه در این دوره‌ مجلس ما خط قرمزمان را اعلام کردیم و حرکت‌هایمان بر مدار منطق و اعتدال بوده است.

رئیس فراکسیون خط امام (ره) مجلس گفت:‌ ما حتی برای این‌که همین گونه شایعات رواج پیدا نکند، تاکنون حتی یک جلسه هم با این احزاب نداشته‌ایم، چرا که ما مستقلا و با سعه صدر نظر خود را مطرح خواهیم کرد و به هر نتیجه‌ای که برسیم فارغ از خوش آمدن و یا نیامدن افراد نظر خود را اعلام می‌کنیم.

تابش تصریح کرد:‌ البته در مشارکت و سازمان مجاهدین نیز هیچ وقت این روحیه وجود نداشته است که خواسته‌های قلبی‌شان را در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها دخالت دهند. چه بسا تاکنون بسیاری از تصمیماتی که در قالب جبهه‌ مشارکت گرفته شده است ، مورد تائید محمدرضا خاتمی دبیرکل این حزب نبوده است و البته تصمیماتی که در سازمان مجاهدین گرفته شده است ،باز هم مورد تائید دبیرکل آن نبوده است و به دلیل آنکه نظر اکثریت بوده است مورد اجماع قرار گرفته است.

وی گفت: این دوستان حتی در تصمیم‌گیری‌های حزبی خود تاکنون به این شکل عمل نکردند، البته عملکرد فراکسیون اقلیت چه در مجلس هفتم و چه در مجلس هشتم نیز قابل دفاع است و این فراکسیون در هر دو دوره پایبند به شعارها و ارزش‌ها بوده و بر مدار منطق و اعتدال و دستیابی به نتیجه مطلوب حرکت کرده است.

تابش همچنین با قابل قبول دانستن عملکرد فراکسیون خط امام مجلس گفت: افراد منصف که اطلاعات درستی داشته باشند و از چم و خم کار مطلع باشند قطعا گواهی می‌دهند در همه‌ فرآیندهایی که تاکنون در مجلس اتفاق افتاده فراکسیون اقلیت هوشمندانه حضور داشته و در این دوره مجلس هم تعاملات ما با اکثریت مجلس نیز بسیار خوب بوده است و اگر هم در ابتدای این مجلس برخی کم لطفی‌ها نسبت به برخی از اعضای اقلیت اتفاق می‌افتد، هم‌اکنون این مساله هم رفع شده است.

وی با اشاره به حضور اعضایی از این فراکسیون در کمیسیون ویژه و کمیسیون اصل 44 گفت: 90 درصد از افراد ما در کمیسیون‌ها حضور دارند و من به عنوان رئیس این فراکسیون اعلام می‌کنم که مایه‌ مباهات است که عملکرد نمایندگان اقلیت مجلس در این حد چشم‌گیر می‌باشد.

تابش گفت: این مساله بر اساس کارآمدی اعضا صورت گرفته است و بارها در جلساتی که با خود آقای لاریجانی نیز داشته‌ایم، ایشان در مواردی توصیه می‌کردند که اعضای اقلیت از کمیسیون‌ها خارج نشوند چرا که اگر این اتفاق بیفتد آن کمیسیون از لحاظ تخصصی لطمه می‌خورد.

وی در خصوص عملکرد اقلیت در انتخابات هیات رییسه مجلس اظهارداشت: سه نفر به مسئولیت رئیس فراکسیون مشخص شده‌اند که با فراکسیون اصولگرایان در خصوص این انتخابات رایزنی کنند.

تابش با اشاره به جلسه خود با علی لاریجانی رییس مجلس گفت: ایشان مشخص می‌کند که فرآیند مذاکرات ما به چه نحوی باشد، انتظار ما از اکثریت مجلس این است که سعه صدر داشته باشند و اجازه حضور اعضای اقلیت مجلس در این دوره از انتخابات هیات رییسه را بدهند.

وی گفت:‌ من به آقای لاریجانی گفتم ظرفیت نظام ما آنقدر بالاست که حتی در مجلس نماینده‌هایی از اقلیت‌های مذهبی حضور دارند. حال که ما در فراکسیون اقلیت حدود 60 الی 70 نفر هستیم، چه اشکالی دارد سه نفر از اقلیت هم در هیات رییسه جدید مجلس حضور داشته باشند.

 

  • کد خبر : 8550
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار