خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1387/11/08 - 08:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

دیدار رییس اتحادیه جوانان بلاروس با رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی

"یوری ولادیمیرویچ کریوو دوسیکی" رییس اتحادیه جوانان بلاروس پیش از ظهر روز دوشنبه در محل مجلس شورای اسلامی با "سیداحمد دستغیب" (علی اصغر) رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خانه ملت، "سیداحمد دستغیب" در این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور در تمامی زمینه‌ها گفت: پیشرفت‌های علمی، صنعتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های وسیعی برای توسعه و تعمیق مناسبات فی‌مابین ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: اراده سیاسی دو کشور بر توسعه و تقویت هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه در عرصه‌های مختلف می‌باشد.

رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در خصوص ایجاد بسترهای لازم برای رشد قابلیت‌های جوانان کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی‌های قشر جوان به دستاوردهای مهمی در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه تکنولوژی دست یافته است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به پیوندهای مشترک بین دو ملت ایران و بلاروس گفت: تلاش‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های گوناگون به ویژه همکاری‌های منطقه‌ای نقش مهمی در ارائه الگویی برای شکستن هیمنه تک صدایی آمریکا در جهان دارد.

وی در خاتمه این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی را برای گسترش ارتباطات به ویژه تعاملات میان جوانان دو کشور اعلام داشت و گفت: در سایه تعامل ملت‌ها با داشتن فرهنگ‌های مختلف، دنیا می‌تواند به صلح و امنیت واقعی دست یابد.

"یوری ولادیمیرویچ کریوو دوسیکی" نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از روند بسیار خوب روابط دو کشور گفت: بلاروس برای توسعه و تعمیق مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی قائل است و اهتمام بسیاری برای گسترش روابط فی‌مابین دارد.

رییس اتحادیه جوانان بلاروس در ادامه این دیدار با تقدیر از اقداماتی که پس از انقلاب اسلامی ایران در خصوص جوانان صورت گرفته است، گفت: کوشش جوانان در جمهوری اسلامی ایران در بدست آوردن علوم مختلف نشان از سختکوشی و بهره‌ فراوان هوشی ملت ایران می‌دهد.

وی افزود: ایران با داشتن پیشینه تاریخ کهن و فرهنگ مترقی و برخورداری از جوانان غیور به قله‌های رفیعی از دستاوردهای علمی، فناوری دست خواهد یافت.

"یوری ولادیمیرویچ کریوو دوسیکی" در ادامه با پیچیده خواندن شرایط جهان امروز گفت: موفقیت‌های عظیم ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان از عزم و اراده استوار این ملت برای رشد و پیشرفت در تمامی زمینه‌ها دارد.

وی تصریح کرد: دولت و ملت بلاروس همواره پشتیبان دولت و ملت ایران خواهد بود.

  • کد خبر : 6748
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم