خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/06 - 13:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
نایب رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات تاکید کرد

خودرأیی ستاد مبارزه با مواد مخدر

نایب رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات، از عدم همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با این فراکسیون ابراز نارضایتی کرد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر خودرأی عمل می‌کند و تمایلی به همفکری با سایر نهادهای مسئول نشان نمی‌دهد.


"عبدالعزیزجمشیدزهی" در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به لزوم کار علمی و پژوهشی برای مبارزه با دخانیات، اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر حاضر نیست اهداف علمی را دنبال کند؛ به همین دلیل همراهی مجلس با این ستاد با چالش‌هایی روبرو شده است.



وی افزود: در نامه‌ای که هفته گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر برای رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات فرستاد، تقاضای تشکیل جلسه‌ مشترکی مطرح شده بود، اما به دلیل چالش‌های سابق، مورد استقبال نمایندگان قرار نگرفت.



جمشیدزهی عدم همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادهای اجرایی را دلیل مسکوت ماندن فعالیت‌های فراکسیون مبارزه با دخانیات دانست و تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر در کشور، همکاری همه جانبه ازسوی همه نهادهای مرتبط را می‌طلبد که متاسفانه این همکاری‌ها بسیار محدود است.



نماینده مردم سراوان با اظهار نگرانی از پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر در کشور، گفت: باید برای مشخص کردن سن قانونی استفاده از دخانیات، قانونی تصویب شود که بازدارنده باشد. این قانون باید ضمانت اجرا داشته باشد و بتوان به پشتوانه آن نه تنها با خرده فروش‌ها، بلکه با مافیای قاچاق دخانیات به داخل کشور، برخورد کرد.



جمشیدزهی همچنین تاکید کرد: مشکل کشور ما فقط دخانیات نیست که بتوان با تصویب قانون آن را مرتفع کرد؛ بلکه مشکل جدی‌تر، قاچاق است که از طریق آن انواع مواد مخدر وارد مرزهای کشور می‌شود.



جمشیدزهی در پایان تلاش همه‌جانبه فرهنگی را مهم‌ترین ابزار برای جلوگیری از رشد مصرف دخانیات در کشور دانسته، افزود: صدا و سیما، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و همه متولیان فرهنگی باید درمورد مضرات مصرف دخانیات به خانواده ها اطلاع‌رسانی کنند تا فرهنگ مبارزه با دخانیات در جامعه گسترش یابد.



فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس شورای اسلامی فروردین ماه سال جاری، با عضویت 154 نماینده تشکیل شد. این فراکسیون به منظور پیگیری فعالیت‌های شرکت دخانیات و نهادهای مبارزه با مواد مخدر و سوق دادن مسئولین به پاسخگویی در برابر مردم، فعالیت خود را آغاز کرده است.

  • کد خبر : 38942
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار