خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1387/11/13 - 13:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
در جمع خبرنگاران پارلمانی

حسینیان علل و اهداف تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را تشریح کرد

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی تصرریح کرد که این فراکسیون در طول و راستای اهداف فراکسیون بزرگ اصولگرایان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "روح الله حسینیان" در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: پس از آغاز به کار مجلس هشتم برخی از نمایندگان مجلس درصدد ایجاد فراکسیونی که بیشتر تعامل بین دولت و مجلس را ایجاد کند برآمدند. جلسات متعددی در این زمینه  برگزار و تصمیمات متعددی گرفته شد تا اینکه فراکسیون انقلاب اسلامی در آستانه 30 سالگی انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کند.

حسینیان هدف تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، تبدیل ارزش‌ها به قانون، دفاع از آرمان های امام خمینی، قانون کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری و  ایجاد تعامل بین دولت و مجلس عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اهداف شما در فراکسیون مذکور در فراکسیون اصولگرایان محقق نمی‌شد، تصریح کرد: فراکسیون اصولگرایان به دلیل بزرگی و پهنه زیاد کم تحرک شده که ما تشخیص دادیم که فراکسیون‌هایی نه در عرض فراکسیون اصولگرایان بلکه در طول و راستای اهداف فراکسیون بزرگ اصولگرایان تشکیل شود که از یک بدنه پرتحرک‌تری برخوردار شود.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در مورد تعداد اعضای این فراکسیون گفت: تاکنون حدود 40 نفر ثبت نام کرده‌اند که اعضای شاخص آن آقایان آقاتهرانی، زارعی، شاهرخی و رسایی وخانم‌ها آلیا و صفایی هستند.

حسینیان در خصوص علت انشعابات در فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: علت آن همان بزرگی تنه فراکسیون اصولگرایان است که تحرک آن را کم کرده است.

وی در مورد اینکه اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی چه تحرکاتی را پیگیری می‌کنند که اجرایی نشده گفت: ما تحرکات بسیاری مورد نظر ما بود از جمله ایجاد تعامل بین دولت و مجلس که یکی از اقدامات فراموش شده مجلس هشتم است.

وی وضع تعامل بین مجلس و دولت را مناسب توصیف و تصریح کرد: اما  ما می‌‌خواهیم مناسب‌تر شود.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در خاتمه در خصوص مقایسه عملکرد "محمود احمدی‌نژاد" و "میرحسین موسوی" گفت: عملکرد آقای احمدی نژاد بسیار مثبت بوده است. زمانی که از احمدی‌نژاد اسم می‌برم بدین معناست که من ایشان را بیشتر قبول دارم.

وی افزود: ما مواضع خودمان را در انتخابات مشخص خواهیم کرد.

حسینیان در پاسخ به سوالی در رابطه با تغییر نام فراکسیون گفت: ما تغییر نام نداده‌ایم نامی که انتخاب کرده‌ایم از ابتدا همان فراکسیون انقلاب اسلامی است.

وی در مورد نسبت این فراکسیون با رایحه خوش خدمت گفت: ما با همه نسبت خوش داریم و رایحه خوش هم انشاالله از این فراکسیون به مشام می‌رسد.

حسینیان در پایان تاکید کرد: ما همه در یک راستا هستیم اما با سلیقه‌های مختلف.

  • کد خبر : 6843
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار