خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/01/28 - 16:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
آلیا خبر داد:

جلسه فراکسیون زنان مجلس با مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

**عضو فراکسیون زنان با اشاره به جلسه مشترک امروز این فراکسیون با مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: در این نشست پیرامون تقویت نیروهای توانمند و کیفی واسناد بین المللی و فرابخشی فعالیت های مرکز زنان ریاست جمهوری در برنامه پنجم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به بعد نظارتی مجلس خاطر نشان کرد: باتوجه به قوانینی چون منشور حقوق مسئولیت های زنان، قانون تسهیل ازدواج جوانان، قانون مد و لباس و... که در مجلس به تصویب رسیده است در جهت استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه ها و رفع خلاء های قانونی پیشنهاداتی مطرح ومورد رسیدگی قرار گرفت.

آلیا با اشاره به برگزاری اجلاس های مربوط به زنان افزود: مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آذر ماه سال جاری اجلاس او آی سی را در تهران برگزار می کند.

وی گفت: طبق گزارش این مرکز این اجلاس کمیته های مختلفی دارد که در خصوص خانواده، اشتغال زنان بررسی و تحقیق می کند.

عضو فراکسیون زنان تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاداتی مبنی بر انسجام و هماهنگی فعالیت های مربوط به زنان و خانواده، پیشگیری از موازی کاری، تمایز بین امور سیاست گذاری و برنامه  ریزی واجرایی، استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه باتوجه به تاثیرگذاری رسانه در بخش الگو سازی و تربیت، استفاده از ظرفیت شهرداریها، شورایاری ها واستفاده از رسانه های مکتوبی که درمورد زنان و خانواده رقم می زنند، مطرح شد.

وی با تاکید بر اولویت بندی موضوعات امور مربوط به زنان گفت: موضوعات مربوط به زنان و خانواده گسترده و با اهمیت است ولی باتوجه به نیازهای ضروری زنان جامعه اولویت هایی را باید انتخاب کنیم و آنها را در صدر کارهایمان قرار دهیم.

وی همچنین به بحث و بررسی جنگ نرم ونقش زنان در مقابله با آن و نیز گسترش حجاب و عفاف در جامعه با استفاده از تجربیات گذشته به نحوی که پاسخگوی انتظار شهروندان فرهنگ دوست و متدین باشد، اشاره کرد.

عضو فراکسیون زنان تصریح کرد: در این جلسه مرکز امور زنان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های در دست اجرای خود را در حوزه های مختلف رسانه، اشاء طرح رحمت و طرح حکمت با رویکرد اساتید، مربیان و معلمان و بازنگری و ارتقاء فعالیت های مرکز مطالعات زنان باتوجه به نیازهای جامعه ارائه کردند.  

  • کد خبر : 14851
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار