خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/30 - 13:37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
محمدتقی رهبر تشریح کرد:

جزئیات دیداراعضای فراکسیون روحانیون مجلس با ضرغامی

**رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با صمیمی خواندن دیدار اعضای این فراکسیون با رئیس سازمان صداوسیما از برخی گلایه‌های این نمایندگان از رسانه ملی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "محمدتقی رهبر" در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس درگفت وگو با خبرنگاران در تشریح مسائل مطرح شده در دیدار اعضای فراکسیون روحانیون با عزت الله ضرغامی، گفت: این جلسه پیرو جلسه قبلی که در مجلس برگزار شده بود دیروز با رئیس سازمان صدا و سیما در محل این سازمان برگزار شد که به مدت 2 ساعت به طول انجامید.

نماینده اصفهان با اعلام اینکه قصد داشتیم در دیدار با رئیس رسانه ملی  از بخش های مختلف این سازمان نیز بازدیدی به عمل آوریمف تصریح کرد: به دلیل تنگی وقت این عمل میسر نشد.

رهبر در عین حال با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون روحانیون با ضرغامی، خاطرنشان کرد: این جلسه، یک جلسه خوب، صمیمی و منصفانه بود که نمایندگان ضمن تقدیر از عملکرد رسانه ملی در مسائل اخیر و ساخت فیلم ها و سریال های تلویزیونی فاخر، مطالبات نمایندگان را نیز از این رسانه بیان کردند.

وی درباره موضوعاتی که مورد مطالبه نمایندگان از رسانه ملی قرار گرفته ، گفت: نسبت به برخی فیلم ها و سریال ها و آگهی های بازرگانی انتقاداتی بیان شد و تاکید شد که این آگهی ها طوری نباشد که مروج فرهنگ مصرف گرایی در کشور باشد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس افزود: دراین دیدار دوباره بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رعایت مسائل شرعی در ارتباط زن و مرد مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس رعایت مسائل شرعی در ارتباط زن و مرد را از دیگر مسائل مطرح شده در دیدار اعضای این فراکسیون با رئیس رسانه ملی عنوان کرد و افرود: تاکید شد که فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص کاملا رعایت شود.

وی اطلاع رسانی از پیشرفت های کشور به مردم را در رسانه ملی از دیگر موضوعات مطرح شده با ضرغامی اعلام کرد و افزود: نمایندگان روحانی مجلس در این دیدار تاکید کردند که با اطلاع رسانی صحیح و با اسناد و مدارک رسانه ملی نباید بگذارد که یاس و ناامیدی که دشمنان تبلیغ می کنند در کشور حاکم شود.

 رهبر با اشاره به تبلیغات منفی که رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران می کنند، خاطرنشان کرد: در دیدار با رئیس رسانه ملی تاکید کردیم نقض حقوق بشر و فساد اخلاقی دنیای غرب که یک دنیای لجن زار است برای مردم بیان شده و در این خصوص برای مقابله با تبلیغات منفی غرب فرهنگ سازی شود.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس  توجه به مسئله طرح عفاف و حجاب را از دیگر موضوعات مهم مطرح شده با رئیس سازمان صدا و سیما عنوان کرد و افزود: ره آقای ضرغامی گفتیم انتظار ما از رسانه ملی این است که در این خصوص با تهیه برنامه های مختلف، برای مردم فرهنگ سازی کند.

وی افزود: فرهنگ سازی به این معنا که از زوایا و جهت های مختلف طرح عفاف و حجاب در رسانه ملی مورد بررسی قرار گرفته و تبعات  و فسادهایی که بی حجابی یا بد حجابی برای جامعه در پی دارد برای مردم گفته شود.

رهبر دقت در نحوه پوشش مجریان سیما را از دیگر مسائل مطرح شده یا ضرغامی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: رئیس رسانه ملی در این خصوص به نمایندگان گفت که مراقبت های لازم در این خصوص صورت داده اند و حتی به خانم ها گفته اند که هیچ یک حق آرایش را ندارند.

وی توجه به بخش آموزش را از دیگر مطالبات عنوان شده نمایندگان از رئیس رسانه ملی اعلام کرد و افزود: اعضای فراکسیون روحانی مجلس در این دیدار همچنین خواستار توجه جدی به معاشرت های اجتماعی، حقوق شهروندی و فقهی، آموزش احکام دین  و فنون رانندگی و فرهنگ صرفه جویی شدند که اینها جزو سیاست های کلی نظام است و مقام معظم رهبری نیز برآنها تاکید دارند.

رهبردر عین حال با اظهار اینکه به رئیس رسانه ملی گفتیم که اداره یک مجموعه به این بزرگی کارسختی است، افزود: در مجموع معتقدیم که روند صدا و سیما خوب بوده هر چند که نسبت به برخی از عملکرد های آن انتقاداتی وجود دارد.

  • کد خبر : 22791
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار