خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/03 - 18:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

تغییرات در انتخابات مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان مجلس نسبت به سال گذشته

تغییرات در انتخابات مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با جایگزینی"محمدرضا باهنر" به جای "سید محمدحسن ابوترابی فرد" همراه بود.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir)،  انتخابات مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان برای دور چهارم مجلس شورای اسلامی با چند تغییر همراه بود.



علی لاریجانی در این انتخابات توانست با  140 رای مجددا در سمت خوب ابقا شود و این تغییرات دربخش نواب رییس با جایگزینی"محمد رضا باهنر" به جای "محمد حسن ابوترابی فرد" همراه بود. 



این در حالی بود که در انتخابات مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان در دور سوم و در سال گذشته،  "شهاب‌الدین صدر" به جای" محمدرضا باهنر" کاندیدای نایب رئیسی مجلس شد. باهنر نیز با استناد به اصول فراکسیون از کاندیدا شدن در صحن علنی خودداری کرد.



 اما "محمدرضا باهنر" دراین دور توانست با 107 رای  و "سیدشهاب الدین صدر" با ۱۲۱رای به عنوان نواب رییس انتخاب شوند. 



این تغییرات شامل حال ناظران هیئت رئیسه مجلس  نشد و"محمد آشوری تازیانی" با ۱۱۸رای، "محسن کوهکن‏ریزی" با ۸۶رای و "احمد ناطق نوری"  با ۸۵رای توانستند مجددا به عنوان ناظران هیئت رییسه مجلس در جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان انتخاب شوند. 



 در دور سوم و در سال گذشته، "جاسم ساعدی" و "اسماعیل کوثری" از اعضای هیئت رئیسه هر کدام 58 رای به صورت مساوی آورده اند، هر دو درکنار 5 کاندیدای دیگر، کاندیدای دبیری هیئت رئیسه شدند  که ازمیان آنان  دهقان، رضایی، محبی‌نیا، سبحانی‌نیا، فرهنگی و ساعدی به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.  



در انتخابات امروز نیز  "محمد دهقان" با 91 رای، "محمد حسین فرهنگی" با 85 رای و " جهانبخش محبی‌نیا"  با 82 رای، "سید جاسم ساعدی" با 60 رای، امیدوار رضایی با 67 رای و "علیرضا منادی سفیدان" با 66 رای و "حسین سبحانی‌نیا" نیز با 66 رای به عنوان دبیر هیئت رئیسه مجلس در جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان انتخاب شدند. 



"موسی قربانی" و "اسماعیل کوثری" نیزازجمله افرادی بودند که درانتخاب دبیران هیئت رییسه، نامزد شده بودند اما نتوانستند رای کافی را بدست بیاورند.

  • کد خبر : 48647
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار