خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/05 - 18:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
موسوی‌جرف خبرداد:

تشکیل منطقه ویژه تجاری برای مقابله با تحریم‌ها

سخنگوی فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس، با بیان این که اعضای این فراکسیون در نشست‌های گذشته خود اضافه شدن یک منطقه آزاد تجاری و 23 منطقه ویژه اقتصادی به مناطق آزاد کشور را بررسی کردند، از تشکیل منطقه بزرگ ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها در جنوب کشور خبر داد.


"سیدعلی موسوی‌جرف" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان این که نشست فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس در سال 90 برگزار نشده است، تصریح کرد: تا زمانی که موضوع مهمی به فراکسیون ارائه نشده باشد، نشست این فراکسیون برگزار نمی‌شود.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی درباره دستورکارهای فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس، با بیان این که این فراکسیون در سال جاری نشستی را برگزار نکرده است، گفت: اعضای این فراکسیون در نشست‌های گذشته خود اضافه شدن یک منطقه آزاد تجاری و 23 منطقه ویژه اقتصادی به مناطق آزاد کشور را بررسی کردند.



 



تشکیل منطقه ویژه تجاری بزرگ خاورمیانه



سخنگوی فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس گفت: احتمالا دستور کار بعدی این فراکسیون ادغام برخی از بندرهای تجاری جنوب کشور و تشکیل یک منطقه ویژه تجاری بزرگ در خاورمیانه است.



منطقه آزاد تجاری خلیج‌فارس یکی از بزرگ‌ترین منطقه‌های آزاد خاورمیانه است که برای مقابله با تحریم کشورهای غربی علیه ایران از ادغام سه منطقه کشتی سازی خلیج فارس، صنایع و معادن بندرعباس و بندر شهید رجایی تشکیل می‌شود و با دستور هیئت دولت سال جاری این منطقه ویژه اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد.

  • کد خبر : 44806
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار