خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/09/15 - 21:02
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس به مناسبت 16 آذر

**فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرار سیدن 16 آذر روز دانشجو، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، متن بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره 16 آذر و مسایل جاری کشور به این شرح است:

 

بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره 16 آذر و مسائل جاری کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

16 آذر بیانگر روحیه ایستادگی جوانان و دانشجویان کشور در مقابل استکبار آمریکا و استبداد رژیم پهلوی است. در شرایط سخت خارجی و داخلی کشور،دانشجویان توانستند راه مبارزه ضد استعماری و ضد استبدادی را توانی مضاعف بخشند و به همین جهت این نماد همچنان در کشور ما بادرخشندگی ارزش تفکر سیاسی دانشجویی کشور را نمایان گر است.

در طول تاریخ حرکتهای دانشجویی،چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن بدلیل آگاهی های محیط دانشجویی، این قشر ارزشمند نقش به سزایی در حرکت های مترقی داشته اند. سهم سنگین دانشجویان در مبارزات ضد استبدادی با دیکتاتوری شاه در طول چند دهه افتخارآمیز می باشد. اقدام مترقی در مقابل سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب حکایت از درک دقیق از دشمنان واقعی انقلاب و داشتن روحیه مبتکرانه دانشجویان داشت که امام خمینی (ره) در ستایش آن حرکت انقلابی، آنرا "انقلاب دوم" نامید.

حضور غیرتمندانه دانشجویان در جبهه های دفاع مقدس حکایت از روحیه مجاهدت فی سبیل الله و از خودگذشتگی در راه آرمانهای انقلاب و میهن اسلامی داشته است. در تمامی صحنه های سرنوشت ساز داخلی نیز جریان های دانشجویی با احساس مسئولیت ورود آگاهانه را متجلی نموده اند و شاهد تنوع عقاید سیاسی دانشجویان در قلمروهای سیاسی داخلی بوده ایم که این امر هر گاه در چارچوب قوانین جاری کشور ساماندهی گردید بر توانمندی و تعمیق حرکت های دانشجویی افزوده است.

اینک با این گذشته پر فروغ محیط های دانشجویی در شرایط حساس دیگری قرار گرفته است و مطمئن هستیم با توجه به تجربیات گذشته و راهنمایی های اولیای دین و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته، با درک صحیح از وقایع، سهم خود را در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به انجام می رسانند.

هرچند حوادث پس از انتخابات اخیر تلخی هایی بوجود آورد که عملا برجستگی حضور چشمگیر ملی را کم فروغ نمود اما چنانچه با نقادی صحیح همراه گردد، حامل پیام هایی برای آینده کشور و اصلاحات اصیل در برخواهد داشت و ما توصیه می کنیم صاحب نظران و محققان سیاسی دراین زمینه تلاش نمایند تا فضای غبارآلود سیاسی که محیط رشد حرکت های احساسی و غیر عقلانی و زمینه دخالت های سیاسی و فرهنگی بیگانگان است به فضای عقلانی بر مبنای گفتگوهای سازنده و با تبدیل گردد.

برای ژرف اندیشان سیاسی علائم و نشانه های بسیاری چه قبل و چه بعد از انتخابات حاصل شده است که نشان می دهد جدای از بعضی حرکت های ناصحیح داخلی که زمینه کشمکش های سیاسی را مهیا نمود، یک اراده و طراحی سامان یافته جهت استفاده ازبستر انتخابات برای هدف تحقق نظر آمریکا در تغییر شرایط ایران وجود داشته است و این طراحی و اراده به موازات التهابات سیاسی داخلی و گاه با تحریک آنان در جهت عمیق تر شدن و شعله ور شدن این مشاجرات، قصد دیگری جدای از بحث انتخابات داشته و در جهت تحولاتی بوده است که ملت ایران را از منافع ملی خود دور و به نحوی با زمینه سازی غفلت سیاسی، امیال خود را دنبال کنند.

گزارش تحلیلی 156 صفحه ای مرکز سابان برای موسسه تحقیقاتی بروکینگز (The saban center for middle East policy at the brookings Institution) درژوئن 2009 (قبل از ناآرامی های تهران) بخشی از این طراحی را نمایان می کند.

در تدوین این گزارش که شخصیت های با سابقه ای نظیر "مارتین ایندیک"، "کنت پولاک"، "دنیل بایمن"، "سوزان ملونی"، "مایکل اوهنلون" و "براسل ویدل" دست داشتند، تحت عنوان " کدام راه به سوی ایران - گزینه های استراتژی نوین آمریکا " نقشه آنان را روشن نموده است. دراین گزارش 9 گزینه پیش روی رهبران ایالات متحده قرارداده اند. از سناریوی ترغیب تا سیاست تعامل و یا سناریو حملات نظامی مستقیم یا توسط رژیم صهیونیستی و در نهایت سناریو انقلاب مخملی جنبش مردمی با تحریک جریانهای داخلی و اقلیت های ایرانی و گروههای اپوزسیون و حتی در شرایط ضروری حرکت نظامی در حمایت آنان، مطرح کرده اند و مورد ارزیابی قرار داده اند. با تحلیل همه سناریو ها در این گزارش توصیه شده است سناریو انقلاب مخملی باید مورد توجه قرار گیرد چون می توانند با مشروع ترین روش و حضور گسترده ای از اقشار مردم، به آرزوهای خود برسند.

در این گزارش با صراحت آمده است:

- از زمان تحقق انقلاب اسلامی در سال 1979 تا کنون رهبری ایران انزجار شدید خود را نسبت به ایالات متحده نشان داده است.

- هرچند واشنگتن از سال 1979 ترفندهای متعددی را از جنگ افروزی غیر علنی گرفته تا واگذاری امتیازات بطور یکجانبه در رابطه ایران بکار گرفته است و اگرچه این ترفندها از" دردسر آفرینی" ایران کاسته است، اما هیچیک از این تاکتیک ها نتوانسته تهران را اولا به متقاعد به قطع حمایت از گروههایی مثل حماس و حزب الله کند ثانیا به تلاشهای کسب ظرفیت هسته ای ایران مهر ختم بزند.

- لذا در طول سالهای 2005 تا 2006 به نظر می رسد ایالات متحده تضعیف شده و در حال عقب نشینی است و در عین حال چنین به نظر می رسد که ایران رهبری ائتلاف نوین از "معترضین"را به عهده گرفته است و این خطر وجود دارد که انها بتوانند دورنمای استراتژیک خاورمیانه را دچار تحول کنند.

- دولت جدید آمریکا باید با توجه به این گزارش، استراتژی نوینی جهت برطرف نمودن یا چاره کردن یا محدود ساختن تهدید ایران در نظر گیرد.

- بهترین گزینه تحقق این استراتژی، سناریو انقلاب مخملی با بهره گیری از حرکت اصلاح طلبان ایران است و ما مدارک قابل توجهی داریم که نشان می دهد بسیاری از اصلاح طلبان در طول دهه نود بطور علنی و بی پرده خواستار جایگزینی نظام اسلامی با مردم سالاری سکولار بوده اند.

این نمونه ای از بحث های کارشناسی در آمریکا است که قبل از انتخابات ارائه گردید البته به دلیل نوع مدیریت صحنه در شرایط داخلی کشور پس از انتخابات بسیاری از این سنخ اطلاعات در بستر فضای عادی نه طرح گردیده اند و نه امکان طرح آن میسر بود و بیشتر درگیری های سیاسی از سنخ الفاظ تند زبانی و اتهام زنی بود که فرصت اندیشه ورزی را جهت ایجاد فضای عقلانی از بین می برد.

در اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی طراحی و ساماندهی قبلی با استفاده از فضای انتخابات جهت مقصد دیگری داشتند تردیدی نیست و مناسب است برای روشنگری افکار عمومی اصحاب رسانه ها و کسانی که در صحنه دیپلماسی کشور اطلاعات دقیق دارند فعالانه اطلاعات مورد نیاز را به جامعه ارائه نمایند و اینکه آنان دنبال حرکت مردمی حال به عنوان انقلاب مخملی یا هر واژه دیگری بودند نیز دلایل بسیاری وجود دارد و اینکه در تصور آنان بود که در اختلاف افکنی سیاسی داخل کشور از جریان اصلاحات در این جهت بهره گیری نمایند نیز دلایلی موجود است. البته قصد ما اتهام زدن به یک جریان سیاسی نیست چه بسیاری از افراد صاحب نظر و انقلابی جریان اصلاحات با رویت این استراتژی دشمن، آنان را مایوس کردند اما همه جریانهای سیاسی باید توجه داشته باشند که به نوعی رفتار نکنند که دشمن درآنها طمع کند. البته ما مطمئن هستیم بجز اندکی،افراد اصیل انقلابی در همه جریانهای سیاسی وجود دارند.

مهم این است که درک درستی از صحنه سیاسی در شرایط فعلی حاصل شود:

1- بدون تردید این آخرین دشمنی آمریکا با ملت ایران نخواهد بودو کسانی که راه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را درک نموده اند و یا خود را پیرو این مسیر می دانند باید بیش از همیشه با هوشیاری رفتار غلط انداز و دغلکارانه آمریکا را مورد توجه قرار دهند و با ساده انگاری و خام اندیشی فریب ادبیات متفاوت آمریکا را نخورند،آنگونه که رهبر معظم در آستانه 13 آبان در سخنان ارزشمند خود به همه مسئولین انذار دادند و سخن از مذاکره آنان تور فریبکارانه ای است جهت خلع سلاح کردن جمهوری اسلامی در افکار عمومی و نه احقاق حقوق ملت ایران که در مسائل جاری هسته ای ایران مشاهده گردید که رفتار آمریکا در این امر استفاده از ابزار مذاکره جهت توجیه افکار عمومی به روش متفاوت متخذه آنان برای تحمیل چیزی بود که از بین بردن بخشی از سرمایه ملی ایران در آن نهفته بود که با هوشیاری ملی و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب نقش بر آب شد لذا ساده لوحی است که دشمنی آشکار آمریکا چه در بحث هسته ای و چه در مسائل داخلی و چه مسائل منطقه را نادیده انگارند و دل به تغییر لحن آن خوش دارند.

2- فتنه انگیزی دشمن درداخل بر زمینه هایی استوار گشت از جمله فضای خصومت و دشمنی سیاسی بلاوجه در کشور که جزو مکروهات سیاسی این دوره انتخابات بودو همین فریب خوردن عده ای از دست اندر کاران سیاسی انتخابات اعم از کاندیداها و یا طرفداران آنان که با بیان و یا نوشته های خود و به طور کلی مواضع خود، فرصت بازیگری و نقش آفرینی مخرب دشمن را فراهم نمودند. این قصور یا تقصیر کوچکی نیست که علیرغم تذکرات مکرر خیرخواهان کشور همچنان در این مسیر گام بر می دارند. نه تنها هیچ انتظاری از افراد با سابقه در انقلاب نیست که با مشاهده قرائن مختلف خارجی در ایجاد درگیری بین مردم در کشور، این راه را طی کنند که حتما موضع انقلابی گذشته آنان اقتضا دارد در وفاداری به راه امام و تفکر سیاسی آن مرد الهی و تبعیت از ولایت فقیه، اصلاح مسیر نموده و در همراهی با ملت و ید واحده شدن، آمریکا و ایادی آنان را مایوس نمایند و منافع ملی کشور را دنبال کنند و تصور نکنند حفظ حقوق ملت به آن است که با چنین روشهایی که بعضا در این مدت عوارض آن را مشاهده نمودند، زمینه های دودستگی و بدبینی بین مردم فراهم گردد.

ما خیر خواهانه مجددا به آقایان توصیه می کنیم دست از رفتارهایی که بوی لجبازی سیاسی از آن استشمام می شود بردارند و خود را در میدان قهر انقلابی ملت ایران قرار ندهند و از تبعات این رفتار ها که منجر به ضربه به روحیه عده ای از جوانان می گردد، بپرهیزند.

3- از مسئولین محترم کشور در چنین شرایطی انتظار دقت نظر و دوراندیشی سیاسی مضاعف می رود. دامن زدن به اختلافات و به دلیل هر اختلاف نظری آن را تبدیل به ماجرای سیاسی کردن، و یا با اقدامات غیر متعارف زمینه سوء استفاده و سوء تفسیر دیگران را فراهم کردن، دور از روحیه انقلابی و وفاداری به راه و سلک امام و رهبری معظم است. تذکار رهبری در سخنان ارزشمند روز غدیر که مسئولان را انذار دادند که با نوع عمل خود زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم نکنند، به همین وجه بوده است که امیدواریم مسئولان هم دریافت درستی از شرایط داشته و با پایان انتخابات، اصلاحات لازم در رفتار حکومتی خود به عمل آورده و راه و رسم سیستم اداری کشور را به درستی محقق نمایند.

4- از قوه قضاییه می خواهیم در رسیدگی به حوادث پس از انتخابات چه از جانب کسانی که به هر دلیل ستم بر انقلاب روا داشتند و منجر به ضربه حقوق ملی کشور شدند که نوعی خیانت محسوب می گردد و چه کسانی که در این حوادث بلاوجه حقوقشان ضایع شد و یا مورد ستم واقع شدند نظیر حوادث کوی دانشگاه و کهریزک، با عدالت و قاطعیت عمل نمایند و قانون را در مورد همه اشخاص در هر جایگاهی هستند به درستی رعایت کند.

فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 12515
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار