خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/10 - 09:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
در جلسه کمیته نظارت و پایش فراکسیون قرآن و عترت صورت گرفت:

بررسی نحوه نظارت بر هزینه‌کرد بودجه قرآنی در سال جاری

سخنگوی فراکسیون قران و عترت مجلس بررسی نحوه نظارت بر بودجه‌های قرآنی در سال ۹۰ را مهم‌ترین محور جلسه روز شنبه کمیته پایش و نظارت این فراکسیون اعلام کرد و گفت: در این جلسه همچنین عملکرد و جایگاه شورای توسعه فرهنگی قرآنی در طول ۲ سال فعالیت آن مورد ارزیابی قرار گرفت.


"لاله افتخاری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)،  درارتباط با محور‌های اصلی جلسه روز شنبه-7 خرداد- کمیته پایش و نظارت فراکسیون قرآن و عترت گفت: در این جلسه نحوه نظارت بر هزینه کرد بودجه قرانی سال ۹۰ در تمامی دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا با توجه به الزامی شدن اختصاص نیم در صد از بودجه کلیه دستگاه‌ها به فعالیت‌های قرانی نظارت کامل و جامعی در این خصوص انجام شود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ارزیابی جایگاه و عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی را در طول ۲ سال فعالیت آن محور دیگر این جلسه عنوان کرد و افزود: شورای توسعه فرهنگ قرآنی از دیدگاه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت که نمایندگان دستگاه‌های مختلف در این کمیته به طور کلی از فعالیت شورا رضایت داشتند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اهمیت نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه‌های قرآنی دستگاه‌ها خاطر نشان کرد: زمانی که تبدیل اختیار به الزام در صحن مورد بررسی قرار گرفت بسیاری از نمایندگان به شرط نظارت دقیق و کامل کمیته پایش و نظارت فراکسیون قرآن ان را تصویب کردند و به همین دلیل نظارت همه جانبه و طراحی درستی برای این نظارت از اهمیت خاصی بر خوردار است.



در بودجه سال ۹۰ کلیه دستگاه‌ها موظف به اختصاص نیم در صد از بودجه خود به فعالیت‌های قرانی شدند. این در حالی است که پیش از این اختصاص این میزان بودجه به صورت اختیار در قانون کشور لحاظ شده بود.

  • کد خبر : 49429
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار