خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/17 - 17:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
نقوی‌حسینی:

برخی افراد مشی فراکسیون اصولگرایان را را زیرپا می گذارند

**عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، نقش این فراکسیون را در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان مجلس مثبت ارزیابی کرد اما گفت: در داخل فراکسیون شاهد بی‌توجهی برخی از اعضا نسبت به تصمیمات فراکسیون هستیم و این موضع برخلاف مشی فراکسیون است.

"سیدحسین نقوی‌حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در آستانه انتخابات هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان اظهار کرد: فراکسیون اصولگرایان که حدود 220 عضو در مجلس دارد، هم در حوزه مجمع عمومی، هم در شورای مرکزی و همچنین در هیات رئیسه موفق شده است که در تصمیم‌گیری‌های اساسی مجلس نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس، افزود: جلسات این فراکسیون تقریبا به طور منظم تشکیل می‌شود و هماهنگی موجود بین اعضا باعث عملکرد مطلوب آن شده است؛ به طوری که در طرح و تصویب طرح‌ها و لوایح، اگر این هماهنگی‌ها در صحن نباشد با مشکلات زیادی روبرو می‌شویم.

وی با بیان اینکه این هماهنگی به معنی الزام افراد نیست، گفت: نمایندگان اختیارات و مسئولیت‌هایی در قانون دارند که بر اساس آن اقدام می‌کنند و فراکسیون تنها به عنوان هماهنگ‎کننده آنها است و شورای مرکزی نیز به طور عادلانه در هر استان توزیع شده است.

نقوی‌حسینی در ادامه افزود: آقای لاریجانی  و سایر اعضای هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان نقش خوبی در هدایت فراکسیون داشتند؛ اما نقاط ضعفی هم در این فراکسیون وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه الزام قانونی برای حضور افراد در جلسات وجود ندارد، گفت: ما حضور فعال و پرتلاش نمایندگان را در فراکسیون نداریم به این دلیل که این حضور داوطلبانه است و الزامی وجود ندارد و برخلاف تلاش و زحمات هیات رئیسه، در انسجام فراکسیون مشکل داریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با بیان این مطلب که این بی‌توجهی به انسجام فراکسیون لطمه می‌زند، افزود: بسیاری از مواقع این موضوع به فعالیت دیگر نمایندگان نیز آسیب می‌رساند و گاهی دیدگاه‌های مغایر با فراکسیون مطرح می‌شود؛ اما فراکسیون همواره به دنبال جلب نظرات مختلف است که به رشد و تکامل آن کمک کند.

پیش ار این، "سیدشهاب‌الدین صدر" عضو شورای مرکزی اصولگرایان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، از احتمال برگزاری انتخابات فراکسیون اصولگرایان در نیمه مهرماه خبر داده و اعلام کرده بود: مرحله معرفی نمایندگان اصولگرا از سوی نمایندگان استان‌ها در حال انجام است و به احتمال قوی انتخابات فراکسیون در نیمه مهرماه برگزار خواهد شد.

  • کد خبر : 28994
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار