خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/07/13 - 17:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
سخنگوی فراکسیون اقلیت از فراکسیون اکثریت می گوید

با حذف لاریجانی اصولگرایان مجلس دچار انشقاق می شوند

**عضو فراکسیون اقلیت مجلس تصریح کرد: در صورت حذف لاریجانی از ریاست فراکسیون اصولگرایان انشقاق در فراکسیون اصولگرایان را شاهد خواهیم بود.

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با بیان مطلب فوق و در پاسخ به این سئوال که برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مشغله‌های ریاست مجلس را مانع از حضور موثر و فعال‌ وی در فراکسیون اصولگرایان به عنوان رییس می‌شود، اظهار داشت: ریشه‌های اختلاف در فراکسیون اصولگرایان به وجود طیف‌هایی از جمله فراکسیون‌ انقلاب اسلامی است که از طرفداران پرو پا قرص و بی‌چون و چرای آقای احمدی‌نژاد هستند و انتخاب خودشان را مدیون حمایت احمدی‌نژاد می‌دانند.

وی افزود: این نمایندگان استقلال و اقتداری را برای مجلس به رسمیت نمی‌شناسند و دنبال پیروی بی‌چون و چرایی مجلس از دولت هستند.

قنبری خاطر نشان کرد: باتوجه به این مشی و خصوصیاتی که اینها دارند نمی‌توانند دفاع آقای لاریجانی از اقتدار و استقلال مجلس را بپذیرند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا لاریجانی که دارای مواضع مستقلانه با دولت است و بعضاً در مورد دولت نقادانه صحبت می‌کند را حذف کنند.

عضو فراکسیون اقلیت خاطر نشان کرد: جدا از مواضع مستقلانه آقای لاریجانی، عدم حمایت ایشان از کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر هم موضوعی است که مزید برعلت شده است.

وی افزود: بر این اساس طیف طرفدار دولت دنبال گروگشی از لاریجانی به خاطر عدم حمایت ایشان از احمدی‌نژاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری هستند.

قنبری در پاسخ به این سئوال که در صورت کاندیداتوری آقای آقاتهرانی ایشان از جامعیت سیاسی لازم برخوردار است که بتواند در مجموع از استقلال مجلس دفاع کند؟ گفت: بعید به نظر می‌رسد چنین چیزی عملی شود و اگر با اعمال نفوذی که صورت می‌گیرد اعضای فراکسیون انقلاب بتوانند ترکیب شورای مرکزی اصولگرایان را طوری تعیین کنند که عمدتاً از اعضای این فراکسیون باشند و در جهت حذف آقای لاریجانی از فراکسیون اصول‌گرایان حرکت کنند، در آن صورت فراکسیون اصولگرایان دچار انشقاق و انشعاب جدی می‌شود.

وی افزود: در چنین وضعیتی اکثریت اصول‌گرایان همچنان طرفدار آقای لاریجانی باقی خواهند ماند و فراکسیون انقلاب قادر به این نخواهد بود که افرادی مانند آقاتهرانی را به عنوان رییس فراکسیون انتخاب کنند.

  • کد خبر : 11018
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار