خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/07 - 20:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
خاتمی:

انقلابیون مسلمان از پاکسازی غافل نمانند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبران مبارز انقلابی در کشورهای اسلامی مراقب تحرکات پس مانده های رژیم گذشته باشند،‌تاکید کرد: انقلابیون مسلمان از پاکسازی غافل نمانند.


به گزارش خبرنگار خانه ملت، "سیداحمد خاتمی" عصر امروز - دوشنبه 7 شهریورماه - در نخستین همایش بیداری اسلامی گفت: در دو آیه از قرآن به بیداری اسلامی اشاره و پیشگویی شده که شعله های این بیداری ریشه همه دیکتاتورهای عالم را خواهد خشکاند.



امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خاورمیانه جدید با حاکمیت دین اسلام در حال شکل گیری است و امید است که خداوند در اینده نزدیک توفیق جشن گرفتن اتحاد جماهیر اسلامی را به مسلمانان عطا کند.



وی افزود: مسلمانان انقلابی امروز به صحنه آمده اند و برای به نتیجه رسیدن اقداماتشان لازم است که از تجربیات ملت ایران در زمان پیروزی انقلاب استفاده کنند تا از اسیب ها و مشکلات مصون بمانند.



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: انقلابیون مسلمان در سایر کشورهای اسلامی باید به دنبال رسیدن به یک رهبری واحد صالح باشند و مراقبت کنند تا کشورهای استکباری برای آنها رهبرتراشی نکنند چرا که قبل از انقلاب با وجود آنکه رهبری نهضت با امام خمینی (ره) بود اما نظام سلطه جبهه ملی را به عنوان رهبر انقلاب ایران مطرح می کرد.



وی ادامه داد: مردم ایران القائات آمریکا و کشورهای سلطه گر را باور نکردند و در مسیر ضد دیکتاتوری خود سفت و محکم پشت سر امام خمینی (ه) ایستادند.



عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بصیرت افزایی از دیگر اقدامات انقلابیون مسلمان باید باشد جرا که رمز موفقیت امام (ره) هم همین مسئله بود.



وی افزود: رهبران نهضت های انقلابی در کشورهای اسلامی تلاش کنند تا بنیه اعتقادی مردم را تقویت نمایند چرا که مردم در سایه باورهای دینی در صحنه مبارزه و انقلاب باقی می مانند.



امام جمعه وقت تهران یادآور شد: رهبران مبارز انقلابی در کشورهای اسلامی مراقب تحرکات پس مانده های رژیم گذشته باشند چرا که آنها در ارکان حاکمیت حضور دارند با جنگ نرم علیه حرکت مقدس مردم توطئه خواهند کرد.



وی ادامه داد: گام دیگر پیروزی قطعی انقلابیون مسلمان آن است که حتی یک قدم از اصول خود کوتاه نیایند ولی بدانند که اداره کشور با یک نسخه امکانپذیر نیست و هر اقلیمی به اقتضای شرایطی که دارد، سبک اداره مملکت در آن فرق می کند.



وی در پایان تاکید کرد: انقلابیون از پاکسازی غافل نمانند چرا که بعد از کسب ارکان مختلف حاکمیت باید نیروها را در آنجا مستقل کنند تا کار را به پیش ببرند.

  • کد خبر : 57766
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار