خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/05 - 14:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

انتقاد قنبری از عملکرد وزارت تعاون

عضو فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی از عملکرد مداخله جویانه و غیرمسئولانه وزارت تعاون انتقاد کرد.


"داریوش قنبری" در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص عملکرد فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون تعاون مجلس مداخله‌های غیرمسئولانه دولت (وزارت تعاون) در بخش تعاونی را به دقت مورد بررسی و زیر نظر دارد.  

عضو کمیسیون اجتماعی اظهارداشت: وزارت تعاون تبدیل به مانعی بر سر راه تعاونی‌ها شده است که خود مغایرت آشکار با اصل 44 قانون اساسی دارد.

نماینده مردم ایلام، مهران و شیروان و چرداول خاطرنشان کرد: فراکسیون تعاون مجلس در هفته آینده موضوع دخالت‌های وزارت تعاون در بخش تعاونی را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در صورتی که فراکسیون تعاون تشخیص دهد که وزارت تعاون به ترمزی بر سرراه بخش غیردولتی و تعاونی تبدیل شده است ،موضوع انحلال این وزارتخانه را در دستور کار قرار می‌دهد.

قنبری یادآورشد: بررسی‌ها بیانگر این است که وزارت تعاون تنها در ایران وجود دارد؛ حتی در کشورهایی که 30 تا 40 درصد اقتصادی آنها را از سوی تعاونی‌ها اداره می‌شود نیز چنین وزارتخانه‌ای وجود ندارد.

عضو فراکسیون تعاون در مجلس گفت: ما معتقدیم وزارت تعاون دو راه پیش روی دارد نخست ساختارخود را متحول کند، در غیر این صورت منحل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد فراکسیون تعاون مجلس اظهارداشت: فراکسیون موضوع اصلاحیه قانون تعاون را مورد پیگیری قرار داده و به زودی به مجلس ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ازارائه اصلاحیه قانون تعاون رفع نواقص موجود بر سرراه کاهش دخالت‌های دولت در بخش تعاون است.      

 

  • کد خبر : 38897
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار