خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/17 - 09:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

انتخابات هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان به روایت زارعی

**عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از هیات رییسه جدید این فراکسیون خواست در جهت افزایش فعالیت فراکسیون تلاش کند.

"علی  اصغر زارعی" در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتخابات هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان، گفت: جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان ، روز یکشنبه 16 آبان در ساعت 18 در محل هیات رییسه مجلس با حضور 47 نفر برگزار شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد 4 نفر عضو هیات داوری بودند، ادامه داد: در ابتدای جلسه برای تعیین اعضای هیات رییسه و ریاست فراکسیون اصولگرایان رای گیری ورقه‌ای به عمل آمد که نامزدهای ریاست "علی لاریجانی" و "سیدشهاب الدین صدر" بودند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر خاطرنشان ساخت: بعد از رای گیری مشخص شد، 25 رای به لاریجانی، 20 رای به صدر و 2 رای سفید داده شده است و به این ترتیب آقای لاریجانی برای سومین سال، ریاست فراکسیون را بر عهده گرفت.

وی توضیح داد: به این ترتیب سهم لاریجانی از این رای گیری 53 درصد، سهم صدر 43 درصد بود و آرای سفید 4 درصد را به خود اختصاص داده است.

زارعی که به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان حضور دارد، ادامه داد: پس از مشخص شدن رییس فراکسیون، با پیشنهاد یکی از اعضای شورای مرکزی قرار شد برای نمایش وحدت از تعداد آرای به دست آمده صحبتی نشود و ریاست لاریجانی برای فراکسیون با اکثریت آرا اعلام شود.

در ادامه برای نواب، دبیران و کارپرداز فراکسیون اصولگرایان رای‌گیری ورقه‌ای صورت گرفت و آقایان "سیدمحمدحسن ابوترابی فرد" و "محمدرضا باهنر" به عنوان نواب رییس و "اسماعیل کوثری"، "ولی اسماعیلی" و "سیدکاظم دلخوش" به عنوان دبیران و "علی کریمی فیروزجایی" به عنوان کارپرداز فراکسیون برگزیده شدند.

زارعی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه به فاصله کوتاهی شاهد بودیم آنچه در تیتر رسانه‌ها و نیز سایت خانه ملت مندرج شد این بود که رییس فراکسیون اصولگرایان با 44 رای از 47 رای انتخاب شده در صورتی که واقعیت چیز دیگری بود.

وی یادآور شد: اعلام نتیجه 44 رای از 47 رای در نتیجه پیشنهاد یکی از اعضا برای رای گیری استمزاجی بود که اعضا رای خود را با بلند کردن دست اعلام کردند که این رای واقعی نبود بلکه نتیجه رای گیری ورقه‌ای واقعیت امر بود.

نماینده مردم تهران اقدام برخی دوستان به اعلام گزارش و نتیجه ناقص و یک جانبه جلوه دادن این انتخابات را دور از واقعیت دانست.

زارعی گفت: به هر حال نتیجه انتخابات هیات رییسه فراکسیون بیان از مطالبات اصولگرایان مجلس از اعضای فعلی این هات دارد که چنانچه به فعالیت خود در مجلس اضافه نکنند در آینده با افت تدریجی آرای آنها در بین اصولگرایان که اتفاقی طبیعی است، روبه رو خواهیم شد.

وی با اشاره به اهداف تعیین شده شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان، از هیات رییسه جدید فراکسیون خواست به افزایش فعالیت فراکسیون در مجلس که در سال‌های قبل هم به آن اهمیت داده می‌شد، توجه جدی‌تری داشته باشد.

زارعی در پایان تاکید کرد: سایت خانه ملت باید در صحت درج اخبار تهیه شده دقت بیشتری عنایت کند.

  • کد خبر : 31000
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار