خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/02/27 - 14:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

ارزیابی زارعی از عملکرد هیات رئیسه

**علی‌اصغر زارعی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: در راستای تقویت ترکیب هیات رییسه بهتر است که در دوره‌ جدید تغییراتی در آن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، علی‌اصغر زارعی نماینده تهران در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه رویکرد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نسبت به انتخابات هیات رییسه مجلس گفت: در حال بررسی این انتخابات هستیم تا مشخص شود برای این انتخابات از سوی فراکسیون انقلاب اسلامی نامزد داشته باشیم یا خیر؛ اما فعلا تصمیم خاصی در این زمینه نگرفتیم.

وی با بیان اینکه فعلا ترکیب هیات رییسه را بررسی می‌کنیم افزود: هیات رییسه مجلس باید بهتر از این عمل می‌کرد، یعنی در بعد قانونگذاری و مواضع سیاسی می‌توانست نقش بارزی در انسجام بین مجلس و دولت داشته باشد، هیات رییسه باید اثرگذاری بیشتری داشته باشد،در تدوین قوانین نیز هیات رییسه باید بتواند مجلس را چند گام به جلو ببرد.

نماینده تهران گفت: چنین انتظاری از هیات رییسه فعلی وجود داشت و ما برای آنکه این موارد در دوره‌ی جدید اجرایی شود با نظر اکثریت دوستان معتقدیم ترکیب هیات رییسه باید در این دوره تقویت شود.

وی در پاسخ به این که آیا در این زمینه تاکنون جلسه‌ای با هیات رییسه فعلی مجلس داشتید، گفت: تاکنون چنین جلسه‌ای با هیات رییسه نداشتیم.

زارعی در خصوص فعالیت ستادهای مردمی احمدی‌نژاد اظهار داشت: درخواست کرده‌ایم که همه‌ ستادهای آقای احمدی‌نژاد با ستاد حمایت‌های مردمی احمدی‌نژاد با محوریت آقای ثمره هاشمی هماهنگ شود تا هم شاهد یک هم‌افزایی باشیم و هم ارتباطی بین ستادها برقرار شود و از تشتت جلوگیری شود.

وی با بیان این‌که تاکنون برخی تشکل‌های اسم و رسم‌دار با عنوان مجمع خودشان در حمایت از آقای احمدی‌نژاد کار می‌کنند، اظهارداشت: البته برخی افراد و جریانات تمایل دارند که تحت ستادهای آقای احمدی‌نژاد فعال باشند اما تاکنون پنج الی شش مجموعه در تهران و شهرستان‌ها در این راستا فعال شده‌اند. امیدواریم با هماهنگی بین این ستادها بتوانیم کار قوی‌تری صورت دهیم.

 نماینده تهران در خصوص نحوه عملکرد فراکسیون اصولگرایان برای انتخابات و تشکیل مجمع عمومی آن،‌گفت:‌ بدنه‌ عمومی مجلس که با جریان اصولگرایی است بر این اعتقاد است که حتما حمایت از آقای احمدی‌نژاد رسما از سوی فراکسیون اصولگرایان عنوان شود.

زارعی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در کردستان گفت: بارزترین نکته در بیانات رهبر معظم انقلاب این بود که نامزدهای انتخاباتی نباید برای مطرح کردن خودشان سیاه‌نمایی کنند. ایشان از نامزدها خواستند که تنها در محدوده‌ معرفی خود اقدام کنند و از این مساله که از نظام برای خود خرج کنند به شدت بپرهیزند.

وی با بیان این‌که در فراکسیون اصولگرایان برخی برای ورود به مصداق انتخاباتی مقاومت می‌کنند، ‌گفت: البته اکثریت معتقدند که فراکسیون اصولگرایان تنها نباید به رهنمودهای کلی اکتفا کند و باید روشنگری روشن‌تری داشته باشد.

 

  • کد خبر : 8548
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار