خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/11 - 18:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
محسنی‌بندپی خبر داد:

احتمال نابودی محیط زیست خلیج فارس در صورت ایجاد جزایر مصنوعی امارات

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث جزایر مصنوعی از سوی کشور امارات در خلیج فارس، گفت: در صورت ایجاد این جزایر احتمال نابودی بخش عمده‌ای از محیط زیست خلیج فارس وجود دارد.


"انوشیروان محسنی بندپی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: شرایط زندگی موجودات در خشکی و دریا تابع شرایطی است که موجودات با آن تطبیق پیدا می‌کنند و هرگونه تغییر در این شرایط، زیست این موجودات را با خطر مواجه می‌کند.



نماینده مردم نوشهر و چالوس ضمن اشاره به تحقیقات علمی صورت گرفته در این حوزه، افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته در صورت ایجاد جزایر مصنوعی، بیش از 30 درصد مرجان‌های خلیج‌ فارس با خطر نابودی مواجه خواهند شد.



نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه بر لزوم پیگیری این موضوع از سوی فراکسیون "محیط زیست و توسعه پایدار" تأکید کرد و گفت: مسئولان باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند، مسائل محیط زیست تنها محدود به منطقه خاصی نیستند و این قبیل مسائل را باید در دسته مسائل جهانی قرارداد.



کشور امارات تصمیم دارد چند جزیره مصنوعی  در خلیج فارس احداث کند دراین صورت محیط زیست خلیج فارس با مشکلات زیست محیطی مواجه خواهد شد، در کنار مشکلات زیست محیطی، ایجاد  این جزایر فاصله سواحل خشکی امارات با  جزیره ابوموسی را  حدود 10 کیلومتر کمتر خواهند کرد، نکته‌ای که بر مسائل امنیتی و دفاعی کشور تأثیر خواهد گذاشت.

  • کد خبر : 39604
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار