خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1386/11/03 - 12:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

آلیا: اولین پارلمان در دنیا هستیم که فراکسیون حمایت از معلولان تشکیل داده است

دومین نشست فراکسیون حمایت از معلولان روز سه شنبه با حضور مسئولین سازمان مدیریت، سازمان بهزیستی و نمایندگانی از سازمان های غیردولتی و مردم نهاد برگزار شد.

 فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه روز سه شنبه فراکسیون حمایت از معلولان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دومین جلسه فراکسیون معلولان بود که با حضور نمایندگان دستگاه های دولتی و نمایندگان غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد تشکیل شد.

وی در تشریح اهداف برگزاری این نشست تصریح کرد: یکی از اهداف کوتاه مدت ما تلاش برای تصویب نهایی طرح دو فوریتی است که دو فوریت آن در مجلس تصویب شده است و در صورت تصویب نهایی این طرح 500 هزار معلول منتظر نوبت و 100 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی درمی آیند و از خدمات حمایتی استفاده می کنند.

آلیا با بیان اینکه نگرانی ما اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان است، متذکر شد: مناسب سازی خیابان ها و اماکن عمومی، اشتغال و تحصیلات از دغدغه های مهم معلولان است که در قانون جامع حمایت از معلولان دیده شده است و ما در جلسه دیروز پیشنهاداتی را مطرح کردیم و تلاش خواهیم کرد تا در لایحه بودجه سالانه نیز به رفع مشکلات معلولان توجه شود.

رئیس فراکسیون حمایت از معلولان گفت: اعلام تشکیل این فراکسیون امید زیادی را برای این قشر ایجاد کرده است. ما اولین پارلمان در دنیا هستیم که فراکسیون حمایت از معلولان تشکیل داده است و به تازگی در جلسات بین المجالس عنوان می شود که مجالس به فکر معلولان باشند.

وی با اشاره به استقبال سازمان های غیردولتی حمایت از معلولان از جلسات فراکسیون تصریح کرد: در جلسه دیروز 50 نفر از روسا و دبیرهای سازمان های مردم نهاد حضور داشتند و حضور این افراد و ترددشان در مجلس با ویلچر و ظاهری که نشان از ناتوانی جسمی اما در عین حال عزم و اراده داشت، بسیار تاثیرگذار بود.

آلیا اظهار داشت: در این جلسه که با حضور مسئولین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، مشاور وزیر رفاه در امور معلولان و مسئولین سازمان بهزیستی تشکیل شد، مشکلات معلولان و راهکارهای حل آن بررسی شد.

نماینده تهران اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد که برای تهیه تجهیزاتی که نیاز داریم، از شرکت های تاسیس شده معلولان خرید کنیم.

 

  • کد خبر : 2883
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم