خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/20 - 14:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها

آلیا افزایش مستمری معلولان را در بودجه 90خواستار شد

رییس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین خواسته این فراکسیون در لایحه بودجه 90 را افزایش مستمری معلولان عنوان کرد.


"فاطمه آلیا" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، در خصوص اعتبارهای اختصاص یافته به معلولان اظهار کرد: در لایحه بودجه پیشنهادی دولت به طور کلی مواردی در نظر گرفته شده که قابل توجه نیز هست.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، افزود: زمانی که بودجه به مجلس ارائه می‌شود پیشنهادهای نمایندگان در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود که در رابطه با معلولان نیز ما پیشنهادهایی دادیم؛ اما ارائه این پیشنهادها از سوی کمیسیون تخصصی معتبرتر است و شانس رای‌آوری بیشتری نیز در صحن مجلس دارد.



این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ادامه تصریح کرد: فراکسیون حمایت از معلولان هم برای افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و هم برای خرید تجهیزات مورد نیاز طیف مختلف معلولان اعم از نابینایان و ناشنوایان که البته بخشی از آنها در مصوبات دولت لحاظ شده است، برخی پیشنهادها را از سوی کمیسیون اجتماعی به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است.



آلیا همچنین به مسکن معلولان به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای این قشر جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت به مسئله مسکن معلولان توجه خوبی داشته است و قرار است سالانه یکصد هزار مسکن به معلولان داده شود.



 رییس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس، در ادامه با تاکید بر ضرورت بسط ورزش در قشر معلولان اظهار کرد: توجه به ورزش معلولان به خصوص معلولان ضایعه نخاعی زمانی که یاد نگیرند چه تحرک‌ها و یا ورزش‌های مقدماتی را انجام دهند، روز به روز مشکلاتشان افزایش پیدا می‌کند در واقع ما می‌خواهیم در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم از هزینه‌هایمان برای درمان و معالجه آنها کاسته شود.

  • کد خبر : 42695
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار