خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 10:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
سلیمی در صحن علنی:

یک میلیون تن برنج مازاد نیاز وارد کشور شده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یک میلیون و 800 هزار تن برنج وارد کشور شده که یک میلیون تن آن مازاد بوده و باید وزارت جهاد کشاورزی میزان نیاز دقیق را برآورد می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه­شنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش ارائه شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی گفت: یکی از اقدامات خوب وزرات جهاد کشاورزی اجرای کشت قراردادی است اما برخی از طرحهای این وزارتخانه در حد طرح باقی مانده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قیمت خرید تضیمنی برنج 30 درصد کاهش پیدا کرده در حالی که هزینه های تولید افزایش داشته است چرا علی رغم افزایش هزینه ها قیمت خرید این محصول را کاهش داده اید. یک میلیون و 800 هزار تن برنج وارد شده که یک میلیون تن آن مازاد است چرا وزارتخانه به موقع این موضوع را رصد نکرده و آن را برآورد نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کود ازت به صورت یارانه ای توزیع می شود اما توزیع آزاد سایر کودهای شیمیایی به کشاورزان آسیب وارد کرده است.

سلیمی عنوان کرد: در حال حاضر گندم مورد نیاز صنف و صنعت از خرید تضمینی خارج شده است. این اقدام باعث نگرانی کشاورزان شده و نگران هستند که مبادا دولت مابقیه گندم تولیدی را خریداری نکند و محصول خود را به واسطه ها می دهند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379408
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار