خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/02 - 12:21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
رضازاده در نطق میان دستور:

یزیدیان زمان با اهانت به قرآن احساسات پاک مسلمانان را جریحه دار کردند/ سهمیه آرد عشایر و روستائیان کاهش یافته است

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی از وضعیت نامناسب و گرانی مرغ و نان و کاهش سهمیه آرد عشایر و روستائیان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، یعقوب رضازاده در جلسه علنی امروز(دوشنبه، 2 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مناسب ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: لعنت خدا بر شیاطین و یزیدیان زمان، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد، دانمارک و شیطان بزرگ رژیم صهیونیستی که با اهانت به مقدسات دینی مسلمانان و آتش زدن کلام الله مجید احساسات پاک مسلمانان را جریحه دار نمودند.



وی ادامه داد: از دولت و وزارت خارجه می‌خواهیم سریعاً با اخراج کاردان و کارکنان سفارت‌خانه‌های دانمارک و سوئد نسبت به تعطیلی سفارت آنها در اسرع وقت اقدام نماید.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: وضعیت جامعه بهزیستی و جامعه معلولین کشور از نظر تجهیزات و امکانات نامناسب نبوده و باید به وضعیت آنها رسیدگی کرده و یک تحول اساسی در مدیریت آنها انجام دهید.



رضازاده در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: قیمت مرغ، سموم کشاورزی، کود و نان بسیار نامناسب است. به ویژه آرد تحویلی به عشایر و روستائیان از ۹ کیلو به ۴ کیلو رسیده و صف‌های طولانی ایجاد شده که در شان مردم نیست. شما قول داده بودید از کشاورزان حمایت کرده و قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان باشد اما عملا در استان آذربایجان غربی با نرخ ۱۱ تومان خریداری می‌شود!



این نماینده مردم در مجلس در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: قول داده بودید در صورت وزیر شدن رتبه بندی معلمان را اجرایی کنید، پس چه کاری انجام دادید؟ همسان‌سازی بازنشستگان را اجرایی و حقوق فرهنگیان را سریعاً بازسازی کنید.



این نماینده مردم در مجلس در تذکر دیگری خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: در هر خانواده تعدادی از فارغ التحصیلات مقطع دکتری، فوق لیسانس و لیسانس بیکار هستند و متاسفانه سطح اشغال ضعیف و قطره چکانی بوده که باید برای آن فکر اساسی کنید.



رضازاده در ادامه خطاب به وزیر کار افزود: وضعیت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور بسیار نامناسب بوده و دستگاه‌ها فرسوده و مستهلک هستند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: احسنت به آقای کاظمی چرا که شما از وقتی آمدید سازمان برنامه را قفل کردید و از ماده ۲۳ فاضلاب شهر سلماس جلوگیری کرده و اعتبارات ۵ میلیاردی منطقه ویژه اقتصادی و اعتبار ۶ میلیاردی سد دیر علی را بسته اید.



این نماینده مردم در مجلس ضمن تشکر از وزیر امور خارجه اضافه کرد: از وزیر انقلابی کشور می‌خواهم سریعا کارگروه مرزی وزارت کشور را تشکیل داده تا هرچه سریع‌تر شاهد گشایش بازاچه مرزی منطقه سلماس باشیم، مردم بی صبرانه متنظر اقدامات دولت آقای رئیسی هستند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پایان به دولت در خصوص افزایش حقوق و بهبود معیشت کارکنان نیروهای مسلح، نیروهای انتظامی، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح تذکر داده و نسبت به اجرای این موارد تاکید دارم؛ همچنین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف نیروهای نهضتی تذکر داده و تاکید می‌کنم این جوانان از سال ۹۲ تا کنون پیگیر هستند و در نهایتا خطاب به دولت می‌گویم که نیروهای شرکتی چندین سال است که تعیین تکلیف نشدند؛ ان‌شالله اقدام اساسی در حوزه صورت بگیرد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 365622
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار