خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/20 - 13:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
جوکار در تذکر شفاهی:

پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد به بهانه‌های مختلف تعطیل شده است

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد به بهانه‌های مختلف تعطیل شده است، گفت: این پروژه توسط رئیس جمهور شهید کلنگ‌زنی شده و وزیر نیرو باید نسبت به میزان عملیاتی شدن آن توضیح دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد صالح جوکار در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی اسامی در تذکر شفاهی خود در خصوص پیشنهاد 3 دولت انگلیس، فرانسه و آلمان و صدور قطعنامه در شورای حکام سازمان انرژی اتمی گفت: این دستاورد کشورهای غربی برای تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی دنیا از موضوع فلسطین و کشتار مردم بی‌دفاع توسط رژیم جنایتکار و آدم‌کش صهیونیستی است، ابزار کهنه‌ای که توسط نظام سلطه غالباً علیه دولت‌ها و کشورهای مستقل به کار می‌رود و نشان‌دهنده بی‌خاصیتی و تحت سیطره بودن این نهاد بین‌المللی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: این کشورها بدانند ملت ایران بر اساس حقوق بین‌المللی خود تا پایان تحقق منافع ملی مبنی بر استفاده صلح آمیز انرژی هسته‌ای پافشاری خواهد کرد.

وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو افزود: 6 ماه پیش در مجلس به وزیر نیرو تذکر دادم که تابستان امسال شهرستان یزد دچار مشکل کم آبی خواهد شد اما متأسفانه به این موضوع توجهی نکرده و امروز شاهد کم آبی و بی آبی در مناطق مختلف شهر یزد هستیم.

جوکار بیان کرد: خط انتقال آب به استان یزد نیز عملاً تعطیل شده و یک روز به بهانه فنی و روز دیگر به بهانه محیط زیست متوقف می‌شود، آقای وزیر شما مسئول تأمین آب شرب برای مردم هستید، چگونه این موضوع را عملیاتی می‌کنید، خط انتقال آب از خلیج فارس به استان توسط سید شهدای خدمت آیت الله رئیسی دو سال پیش کلنگ‌زنی شد، چند درصد این خط انتقال را عملیاتی کردید.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در تذکر دیگر خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: متأسفانه معوقات رتبه‌بندی معلمان در سال‌ها 1400 و 1401 عملیاتی نشده است و احکام بازنشستگان سال 1401 هم هرچه سریعتر باید بر اساس اصلاح قانون رتبه‌بندی انجام شود تا صندوق بازنشستگی بتواند اصلاح حقوق آنها را انجام دهد.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص معطل کردن مسکن ملی و عدم تسریع در فرآیند تخصیص زمین منابع طبیعی برای ساخت مسکن ملی در روستاها و حریم شهرها افزود: متأسفانه بعد از گذشت دو سال تاکنون نسبت به این موضوع و حل مشکلات موجود اقدامی صورت نگرفته است، از طرف دیگر قطع روزانه 5 ساعت برق چاه‌های کشاورزی می‌تواند آثار مخربی بر محصولات کشاورزی و خشک شدن مزارع و باغات به همراه داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379330
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار