خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/22 - 16:29
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : صحن
"بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور"

وزارت راه مکلف به ساخت و نوسازی سالیانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی شد

نمایندگان مردم در مجلس وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نسبت به بهسازی و نوسازی سالانه حداقل دویست هزار واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و با کارمزد 5 درصد و تأمین مابه‌التفاوت سود تسهیلات برای دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی از محل صندوق ملی مسکن اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه 22 مهر ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی (3) ماده 51 این لایحه با 121 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.



براساس بند الحاقی (3) ماده 51 این لایحه مذکور؛ وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نسبت به بهسازی و نوسازی سالانه حداقل دویست هزار واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و با کارمزد پنج درصد (%5) و تأمین مابه‌التفاوت سود تسهیلات برای دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی از محل صندوق ملی مسکن اقدام نماید.



در ادامه بررسی ماده 51 این لایحه، دکتر محمدباقر قالیباف عنوان کرد: بند الحاقی (4) این ماده قابل بررسی نیست چرا که در بودجه سنواتی مطرح شده است./




پایان پیام


  • کد خبر : 369776
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار