خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/19 - 12:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
آصفری در تذکر شفاهی:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اعتبار شود/ ساخت 870 هزار واحد مسکونی در اراک به کندی پیش می‌رود

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: مجلس در برنامه هفتم توسعه تصویب کرده بود که در سال اول باید 40 درصد نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن آصفری در نشست صحن علنی امروز (سه‌شنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن ملی، گفت: با توجه به تعللی که متأسفانه برخی از ادارات مسکن و شهرسازی و پیمانکاران انجام دادند، قیمت مصالح ساختمانی بالا رفته و آورده مردم را تا 700 میلیون رسانده است، چطور می‌شود فردی با 700 میلیون صاحب مسکن شود، موضوع مسکن ملی به جد نظارت و پیگیری شود تا قشر محروم بتوانند صاحب مسکن شوند؛ ساخت 870 هزار واحد مسکونی در اراک به کندی پیش می‌رود.



نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس در خصوص حقوق نیروهای مسلح به ویژه سپاه و نیروی انتظامی، افزود: متأسفانه حقوق این گروه بسیار پایین است، امنیت کشور دست این گروه است بنابراین باید نسبت به استاندارد کردن و افزایش حقوق نیروهای مسلح اقدام شود.



وی در خصوص رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی بیان کرد: متأسفانه هنوز حکم آنها  توسط وزارت آموزش و پرورش صادر نشده و آنها در بلاتکلیفی هستند. ستاد اجرایی، اوقاف، بنیاد مستضعفان با درآمدهایی که دارند برای محرومیت‌زدایی و ایجاد شغل برای جوانان به کمک دولت بیایند.



آصفری ادامه داد: مجلس در برنامه هفتم توسعه تصویب کرده بود که در سال اول باید 40 درصد نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام شود. خواهشمند است کمیسیون تلفیق منابع آن را به جد ببیند تا مشکلی برای این عزیزان ایجاد نشود.



این نماینده مردم در مجلس در پایان گفت: بحث گرانی کالاها علیرغم تأکیدی که رئیس جمهور داشتند قیمت مواد پروتئینی به ویژه گوشت بیش از 500 تا 600 هزار تومان افزایش داشته بنابراین لازم است تنظیم بازار وارد شده و نگذارد فشار بیشتر به مردم وارد شود./




پایان پیام


  • کد خبر : 374351
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار