خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 09:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
مولایی جم در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی دادستان دیوان محاسبات؛

نگاه دیوان محاسبات نگاهی مچ‌گیرانه نیست

گزینه پیشنهادی جهت تصدی دادستان دیوان محاسبات کشور در ارائه برنامه‌های خود گفت:نگاه ما در دیوان محاسبات، نگاه مچ‌گیری، سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی نیست بلکه نگاهی پیشگیرانه و تسهیل‌گرانه داریم و بی‌شک به دنبال از بین بردن قوانین دست و پاگیری خواهیم بود که در مسیر کار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم مولایی جم در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی جهت تصدی دادستان دیوان محاسبات کشور در ارائه برنامه‌های خود گفت: بخشی از عمر خدمتی خود را در دیوان محاسبات و در مسئولیت حقوقی، دادیار، حسابرس و  در دستگاه‌های اجرایی در رده‌های مختلف تا معاون وزیر سپری کردم لذا نگاه مدیران و کارشناسان را به خوبی درک کرده و می‌دانم.

وی افزود: جایگاه شبه قضایی دادستان دیوان محاسبات را متوجه و عدم توجه به رویکرد حرفه‌ای دادستان دیوان را یک آفت می‌دانم و معتقدم عدم توجه به نگاه حرفه‌ای یعنی اطاله دادرسی و از بین رفتن بدنه فنی دیوان محاسبات و بی‌انگیزگی در ساختار دیوان لذا یک دادستان علاوه بر اینکه باید رویکردی حقوقی، مالی و محاسباتی داشته باشد باید نگاهی حرفه‌ای به عنوان یک مدیر منابع انسانی نیز داشته باشد و عدم نگاه حرفه‌ای ممکن  است یک مدیر پاک دست را در مسیر خدمت متوقف کند.

گزینه پیشنهادی جهت تصدی دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: فرصت‌ها و تهدیداتی در دیوان محاسبات وجود دارد که باید با اصلاحاتی در مسیر دادستانی دیوان محاسبات این تهدیدات را به یک فرصت تبدیل کرد و معتقدم باید بررسی و گزارش تخلفات را با اصلاحاتی همراه کنیم و مدیریت گزارشات و مدیریت حسابرسی را مورد بازنگری قرار دهیم. همچنین تسهیل نقش نظارتی نمایندگان به عنوان یکی از وظایف مهم نظارتی بخش دیگری از وظایف دادستان دیوان محاسبات است.

مولایی جم تصریح کرد: نماینده باید در سپهر سیاسی خود و در مسیر تعاملات خود با دستگاه‌های مختلف، وزرا و نهادها عمل کند و باید دیوان محاسبات در تحقق نقش نظارتی نماینده تسهیل‌گری نماید و این رکن رکین نهاد قانونگذاری را که نظارت است، تقویت نماید.

وی خاطر نشان کرد: نگاه ما در دیوان محاسبات، نگاه مچ‌گیری، سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی نیست بلکه نگاهی پیشگیرانه و تسهیل‌گرانه داریم و بی‌شک به دنبال از بین بردن قوانین دست و پاگیری خواهیم بود که در مسیر کار وجود دارد و در گزارش‌های تفریغی خود این موارد را متذکر و در مسیر مقررات‌زدایی حرکت خواهیم کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380914
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار