خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/21 - 11:49
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
مرادیان در نطق میان دستور:

نساجی به هویت مردم مازندران و قائمشهر گره خورده است

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس گفت:"نساجی مازندران" در سفر استانی و به دستور رئیس جمهور باید احیا می شد، اما اگر بگویم هیچ اتفاقی نیفتاد، دروغ نگفته ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کیوان مرادیان کوچکسرائی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 21اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: ایام پرفضیلت ماه شعبان و میلاد آقا امام زمان(عج) و پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را محضر ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک می گویم.



نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شروع صحبت هایم را با پخش فیلم دو دقیقه ای انجام می دهم. این فیلم به بخشی از مشکلات کشور اشاره می کند، این فیلم کارخانه ای به نام نساجی مازندران که هویت مردم مازندران، قائمشهر سوادکوه، زیرکوه ،جویبار با آن گره خورده است و قرار بود امروز در مرحله شکوفایی باشد، را نشان می دهد.



عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در سال ۸۸، تدبیر بسیار خوبی برای کارخانه نساجی مازندران توسط تصمیم‌گیران اتخاذ شد؛ اما بعدا این روند به واسطه تغییرات مدیران انجام نشد و عملاً به یک معضل تبدیل شد،که ما به آن ورود کردیم و رئیس جمهور به آن موضوع ورود کرد.



وی پس از پخش فیلم دو دقیقه ای در صحن علنی مجلس در ادامه افزود: همکاران! درست یک سال قبل در چنین ایامی در سفر استانی رئیس جمهور به مازندران قرار براین بود که به دستور رئیس جمهور و در جلسه شورای اداری کارها انجام شود، اما اگر بگویم هیچ اتفاقی نیفتاد دروغ نگفته ام و بانک ملی که متولی اصلی کار در شرکت سرمایه‌گذاری است، ارائه دادخواست هم نداد واقعا جای تعجب است.



مرادیان کوچکسرائی در ادامه مطرح کرد: پنج مدیر را شرکت سرمایه گذاری در این مدت تغییر داده و عوض کرده است؛ مگر می شود به این صورت مملکت را اداره کرد؟ رئیس بانک ملی الان کجاست و چرا پاسخگو نیست؟



وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: آقای رئیس جمهور بارها می‌گویم که بدنه با شما همکاری نمی کند؛ یه فکری بکنید. نگذارید مشکلات و معضلات مردم بر زمین بماند؛ نگذارید شما را ناکارآمد جلوه دهند؛ بسیاری از تصمیم‌گیران با همان فرمان قبلی به جلو می روند با همان روش های قبلی، همان کانون های قدرت و ثروت که در دولت قبل متمرکز بودند؛ نگذارید این روند ادامه پیدا کند.



مرادیان با بیان اینکه مازندران یکی از پیشانی های اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: البته هیئت حمایت از تعطیلی کارخانجات، فعلاً این موضوع را به دست گرفته و مدیریت می‌کند، ما انتظار داریم و دولت در این زمینه کارنامه خوبی داشته باشد و بانک ملی هم در این مدت باقی مانده همکاری کند؛ البته ما پیگیری را ادامه می دهیم تا مردم منطقه حقشان برسند.



نماینده قائم شهر در مجلس بیان کرد: سازمان خصوصی سازی که 10 سال این کارخانه در دست دیگران بود، به موضوع ورود نکرد؛ اما اخیراً هیئت حمایت آمده و سازمان خصوصی سازی هم ورود کرده است؛ از همکاران برای اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به هیئت حمایت از صنایع کشور که کارش جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و راه اندازی کارخانه های غیرفعال است، کارش راه اندازی هزاران کارخانه که توسط بانک‌ها تملک و رها شده است، تشکر می کنم. انشاالله بتوانیم در سال جدید با حمایت های که شما انجام دادید در موضوع بودجه،کارخانه های زیادی را راه اندازی کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به خسارات کشاورزان ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی؛ در سال جاری به دلیل سوءتدبیری که شد؛ خسارات بسیاری به کشاورزان ،باغداران و برنجکاران وارد شده است، خواهش ما این است که برای سال جاری  از الان به فکر باشید، در موضوع برنج و مرکبات الان تدبیر کنید.



وی با اشاره به اجرای نادرست قانون رتبه بندی معلمان افزود: وزیر آموزش و پرورش! رتبه بندی معلمان را به کام آنها تلخ نکنید. این کار ارزشمند مجلس و دولت را ناخوش نکنید. قانون رتبه بندی به درستی اجرا نمی شود؛ بعضی از عزیزان اعتراض کردند به جای اینکه از ۴ به ۵  برسند به دو رسیده اند؛ برخی رتبه ۳ را گرفتند. این را شفاف کنید؛ نگذارید معلمان معترض بشوند! این حداقل کاری بود که مجلس توانست برای این قشر عزیز انجام دهد.



مرادیان با اشاره به موضوع ایام تعطیلات و سفر به مازندران ، مطرح کرد: وزیر راه و شهرسازی! شهروندان ما نگران و مضطرب هستند به جای اینکه خوشحال باشند؛ در آستانه تعطیلات ترافیک سنگین راه‌ها در محور فیروزکوه، در شهر پل سفید، زیرآب و شیرکوه مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کند. در ورودی قائمشهر اقدامات موقت انجام شده است؛ اما کافی نیست، در کمربندی ها و در شهرهای دیگر مازندران مشکلات بسیار است و زیرساخت‌ها باید تقویت شود.



نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح بیمارستان رازی قائمشهر،تصریح کرد: بیمارستان رازی قائمشهر بعد از ۱۴ سال تقریباً تمام شده است که انتظار بود در این ایام افتتاح شود، امیدوارم در چند روز باقی مانده از سال  این اتفاق بیفتد./



پایان پیام

  • کد خبر : 358744
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار