خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/20 - 12:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
سلیمی:

نحوه محاسبه مصرف برق خانگی شفاف شود

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ضرورت شفافیت در خصوص نحوه محاسبه مصرف برق خانگی، گفت: وزیر نیرو باید نسبت به اقدامات خود در خصوص اجرای قوانین مجلس توضیحاتی ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی در اخطاری با استناد به اصول 43 و 3 قانون اساسی و ماده 22 آئین نامه داخلی مجلس، گفت: در قانون به موضوع کاهش تلفات انرژی اشاره شده است اما متاسفانه علیرغم تعیین بودجه در قانون اهداف تعیین شده محقق نشده است درر حال حاضر میزان اتلاف انرزی در کشورهای پیشرفته 5 درصد است وزیر نیرو باید نسبت به این موضوع پاسخ دهد که چرا الزامات قانون عملی نشده است هرر یک درصد کاهش تلفات حدود 800 مگاوات بوده و تداوم این امر موجب اتلاف منابع کشور می شود.

نماینده مردم تهران، ری، ششمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به قانون پرداخت مطالبات نیروگاه های بخش خصوصی و خرید تضمینی، عنوان کرد: در این حوزه متاسفانه اخلال جدی وجود داشته و موجب کاهش انگیزه سرمایه گذاران شده است وزیر در این رابطه نیز باید پاسخگو باشد. همچنین درخصوص قانون ایجاد نیروگاه های تولید پراکنده وزیر باید عملکرد خود را در این حوزه توضیح دهد . همچنین وزیر نیرو باید درخصوص تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی و افزایش راندمان این مجموعه‌ها نیز گزارشی ارائه دهد.

وی اضافه کرد: ماده 4 و 5 قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق که در سال 1401 تصویب شده هنوز معطل مانده است از سوی دیگر وزیر باید نسبت به نحوه محاسبه مصرف برق خانگی توضیحی ارائه کند زیرا با شروع فصل گرما و افزایش مصرف مردم شاهد قبض های میلیونی خواهند بود و این امر نارضایتی آن ها در پی دارد.

  • کد خبر : 379316
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار