خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 12:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
درخشان در تذکر شفاهی:

محرومیت و مظلومیت سیستان و بلوچستان در برنامه هفتم توسعه فراموش نشود/ ضرورت جذب معلمان حق التدریسی با عنوان خرید خدمات در بدنه آموزش و پرورش

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس یازدهم خواستار توجه به محرومیت های استان سیستان و بلوچستان در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالناصر درخشان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 29 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: نمایندگان محترم، لطفاً در برنامه هفتم محرومیت و مظلومیت سیستان و بلوچستان را فراموش نکنید، این استان نیازمند نگاه عالمانه شما به رفع محرومیت است.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس یازدهم افزود: آقای رئیس جمهور از دغدغه شما برای رفع محرومیت از سواحل مکران قدردانی میکنم، اما بدون توجه به ملاحظات فرهنگی و هویتی منطقه، ایجاد ساختارهای جدید می‌تواند پیامدهای منفی به دنبال داشته باشد، یعنی توسعه تبدیل به ضد توسعه می شود.



وی همچنین با تذکر به وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به بحران آب شرب در شهرستان‌های لاشار و فنوج چرا اجرای مجتمع‌های آب روستایی این دو شهرستان همچنان معطل مانده و اجرا نمی‌شود ؟



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با تذکر به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: احداث راه‌های جلگه به کتیج و مندباغنیل به دلگان و کستگ به پیشین کوزور به مورتان آرزوی دیرینه مردم جلگه، پیشین و سرباز است آرزوی دیرینه مردم شریف بخش جلگه است، خواهشمند است تسریع بفرمایید.



درخشان در تذکری دیگر به وزیر نفت گفت: افتخار شما صرفه جویی ۱۷۵ میلیون لیتری در ۱۱ ماه و صرفه جویی مصرف بنزین در این منطقه است، آیا خبر دارید بعضی جایگاها تا ۲۴ ساعت بدلیل همین صرفه جویی تعطیل و مردم ساعت ها برای دریافت بنزین در صف ها هستند؟این است کرامت انسانی؟



وی همچنین با تذکر به وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: مهرماه از راه رسید ولی متاسفانه معلمین زحمت کش حق التدریسی که بیشترین خدمات را به مناطق محروم نموده اند. هنوز بلاتکلیف هستند، این معلمان بیش از ۱۰ سال در نهضت سوادآموزی مشغول مبارزه با بی‌سوادی بودند و از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰به صورت مستمر در بدنه آموزش و پرورش فعالیت داشته‌اند، این عزیزان دارای کد پرسنلی، سوابق بیمه‌ای فیش حقوقی هستند. لطفا با قید فوریت حداقل با عنوان خرید خدمات در سال ۱۴۰۲ در بدنه آموزش و پرورش جذب شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368529
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار