خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/19 - 11:54
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
حسینی در تذکر شفاهی:

لزوم مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد و نیز غیر قابل قبول بودن عملکرد حراست‌ها در شناسایی مجاری فساد

تذکر سیدمرتضی حسینی نماینده مردم شهرستان میانه در جلسه علنی امروز مجلس در خصوص لزوم مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد و نیز غیر قابل قبول بودن عملکرد حراست‌ها در شناسایی مجاری فساد و برخورد به موقع با مفسدان در مجموعه‌های تابعه‌ی خودشان.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت؛ سیدمرتضی حسینی نماینده مردم شریف شهرستان میانه در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در خصوص لزوم مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد و نیز غیر قابل قبول بودن عملکرد حراست‌ها در شناسایی مجاری فساد و برخورد به موقع با مفسدان در مجموعه‌های تابعه‌ی خودشان گفت: بحث فساد اخیر که متاسفانه فضای ذهنی جامعه و مردم ما را درگیر کرده، «یعنی همین فساد و رانت خواریی که در یکی از شرکت های واردکننده چای رخ داده!» خوب ما میخواهیم از دولت محترم سوال بکنیم، اگر فسادی در این حجم ، مرتباً «و پیوسته» در سیستم های دولتی رخ می‌دهد، و از طرف دیگر ، مقام معظم رهبری اژدهای هفت‌سر فساد را مطرح می کنند، بعد وقتی ما در دیدار با مسئولان و وزرا به آنها عرض می‌کنیم، در مجموعه‌هایی مثل شرکتهای فولاد فساد هست، این دوستان برمیگردند می‌گویند نه الحمدالله این مجموعه‌ها دست آدم‌های خوبی است!



وی گفت: آقایان وزرا و مسئولان، اگر در مجموعه های تحت امر شما فساد نیست، پس این اژدهای هفت سر فساد که مقام معظم رهبری تاکید می کنند، در کجا اتفاق می‌افته و در کجاها رخ داده؟ اگر فساد نیست پس این فساد بزرگ و این رانت خواری بزرگ در شرکت وارد کننده چای از کجا آمده است؟ ما الان برای پرداخت وام به زوج هایی که در صف گرفتن وام ازدواج هستند یا وام فرزندآوری یا وام کالاهای ضروری...مرتب اشکال تراشی میکنیم! معطل میکنیم!

 

حسینی افزود: چطوری مرتب اینجور اختلاس‌ها رخ می‌دهد ولی شما هی میگویید نه ، فساد در مجموعه های اداری نیست! بحث دیگر، فسادی است که متاسفانه در مجموعه حراست‌ها است. به قول یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری ، اگر حراست‌ها وظایف خودشان را بخوبی انجام می‌دهند و نظارت لازم بر آن مجموعه‌ای که در آن هستند، انجام میدهند، پس این همه فساد و بیت‌المال خواری چه جوری اتفاق می افتد؟



وی ادامه داد: بنده حدود دو سه ماه پیش طبق  گزارشی که به من راجع به فساد و دزدی از بیت‌المال در مجتمع فولاد میانه داده بودند، موضوع را پیگیر شدم و آنرا به رییس اداره اطلاعات شهرستان میانه منعکس نمودم و این دوستان پیگیری کردند و خوشبختانه بعد از مدت کوتاهی عوامل مرتبط با این فساد شناسایی و دستگیر شدند* ولی متاسفانه حراست مجموعه (شرکت ملی فولاد) تا آن لحظه خبر نداشتند!!

 

وی گفت: یا در یک بخشی از وزارت راه ، موردی بوده که در آنجا «اشخاصی» مترصد سوء استفاده ۷۰ میلیاردتومانی بودند و سعی داشتند با سندسازی و مدارک جعلی به بیت‌المال دستبرد بزنند و اختلاس کنند، که من قضیه را به رئیس حراست وزارت راه تذکر دادم و در نتیجه،  جلوی این فساد گرفته شد.

"ادامه تذکرات"... آقایان حراستی ها، اگر شما کارکرد خوبی دارید و وظیفه‌ی خودتان را به خوبی انجام می‌دهید؟ پس این اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها و دزدی‌ها و بیت‌المال خواری‌ها چه‌جوری اتفاق می‌افتد؟!!



حسینی افزود: و اما در پایان عرایضم مجددا به وزیر محترم صمت عرض میکنم بنده بعنوان نماینده مردم نگران برخی تصمیمات و رویکردها در شرکت ملی فولاد ایران به ویژه در ارتباط با «مجتمع فولاد میانه» هستم. تصمیماتی که اجرایی شدن آنها ، مردم شریف شهرستان میانه را متضرر و امنیت شغلی کارکنان فولاد میانه را تهدید می‌کند و همینطور، توسعه مجتمع فولاد میانه را بیش از پیش به تاخیر می‌اندازد *و لذا ما مخالف این مسئله یعنی «خصوصی‌سازی» و «واگذاری این مجموعه به بخش‌ خصوصی» به هر شکل و عنوان هستیم.کما اینکه شورای تامین شهرستان میانه در مصوبه‌ای در این زمینه داشتند صریحا و رسما با این مسئله مخالفت کرده‌اند.



حسینی تصریح کرد: نکته‌ بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد ساختار مجتمع فولاد میانه است یعنی این مجتمع مثل هر مجتمع صنعتی شامل دو بخش صنعتی و بخش اداری است که البته بخش صنعتی، بخش اصلی و عمده آن است و بخش اداری ، بخش کوچک این مجموعه و در حد ۱۰ تا ۲۰ درصد می‌باشد. و نکته جالب و حائز توجه این است که از قضا بیشترین بخش فساد یعنی حدود ۸۰٪ آن در همین بخش اداری اتفاق می‌افتد!! و ما در بخش صنعت و تولید و در بین کارکنان آن بخش، کمترین فساد را داریم! حال آقایان به جای آنکه یک فکری به فساد در بخش اداری بکنند و با افراد آلوده و فاسد در حوزه‌ی مزبور برخورد کنند، بخش صنعت و تولید را بعنوان مشکل و متهم معرفی می‌کنند! و لذا بجای اصلاح بخش اداری و مدیران، مهندسی معکوس! می‌کنند و با پاک کردن صورت مسئله، ساز خصوصی‌سازی می‌نوازند تا تجربه تلخ خصوصی‌سازی‌های گذشته در میانه و نقاط دیگر تکرار شود! مع‌الوصف بنده به مسئولان ذیربط هشدار میدهم؛ به عواقب تصمیماتشان توجه داشته باشند و با تصمیم و اقدام نسنجیده خودشان، موجب آزردگی مردم و کارکنان فولاد میانه و بروز تنش در جامعه و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی نشوند!./



پایان پیام

  • کد خبر : 372782
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار