خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 10:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
حاجی بابایی در صحن علنی:

قطع برق چاه های کشاورزی با قانون مغایرت دارد/ خرید تضمینی گندم نیازمند اعتبار 220 هزار میلیارد تومانی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطع برق چاههای کشاورزی به مدت 6 ساعت ممتد سازمان دهی کشاورزی را بر هم می زند و با قانون بهبود فضای کسب و کار مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس در نشست علنی امروز (سه ­شنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و جمع بندی موارد مطرح شده گفت: نکته اول در خصوص تعرفه صادرات محصولات کشاورزی است که بر اساس قانون ممنوع می باشد. این موضوع را پیگیری کنید تا رعایت شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم توزیع به موقع کودهای شیمیایی، بذر، سم و تحویل نهاده های کشاورزی نارضایتی هایی را به همراه داشته که نمایندگان به آن اشاره کردند. وزیر نیرو در نشست گذشته صحن علنی حضور داشت. بحث قطع برق چاههای کشاورزی به مدت 6 ساعت ممتد کشاورزی و سازماندهی آن را بر هم می زند، بر اساس ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار این اقدام ممنوع است.

وی ادامه داد: برقی کردن چاههای کشاورزی وظیفه مشترک وزرای جهاد کشاورزی، نفت و نیرو است اما متاسفانه این اقدام به کندی پیش می رود لازم است تا با سرعت بیشتری آن را در دستور کار قرار دهید.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امهال و استمهال وام های کشاورزی تا 200 میلیون تومان در قانون بودجه آمده است اما متاسفانه نوع رفتار بانکها با کشاورزان رضایت بخش نبوده و از سراسر کشور کشاورزان گلایه دارند.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم به 220 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن در قانون بودجه تدارک دیده شده است. تا کنون 4 میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی خریداری شده که 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان بابت این میزان پرداخت شده و آقای مخبر اعلام کرد تا پایان هفته این میزان را به 50 هزار میلیارد تومان می رساند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379420
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار