خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/02 - 11:22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
شیخی زاده در نطق میان دستور:

عواید معادن در کردستان باید از آن مردم این دیار باشد

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: دیگر نخواهم پذیرفت که سهم مردم دیارمان از معادن تنها آلودگی و مزاحمت باشد، هر دولتی که سر کار بیاید، باید با استاندار و تیم اقتصادی دولت در استان گوشزد نماید که عواید معادن استان متعلق به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرسول شیخی زاده در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (شنبه دوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تشکر از حسن اعتماد مردم از درگاه ایزد منان طلب می‌کنم که این بنده کوچک خود را یاری نماید تا بتوانم خدمتگزار صادقی برای مردم سرزمین مجاهدت‌های خاموش، دیار مهربانی، سخت‌کوشی، غیرت و پایداری باشم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور در آستانه برگزاری یک انتخابات سرنوشت ساز دیگر است.آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد مشارکت بالای مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است. انتخاب یک رئیس‌جمهور توانمند که بتواند در درجه اول برای حل بحران ریشه دار بیکاری و تورم چاره اندیشه کرده و در قدم‌های بعدی برای گذار از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی موجود در این سرزمین راهکار عملیاتی ارائه کند، یک ذره صورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: مردم با وجود تحمل رنج‌ها و مشقت‌های فراوان و وفاداری مثال زدن به نظام مقدس اسلامی و با وجود تلاش‌های صورت گرفته در چهارده گذشته هرگز به آنچه شایسته آن بود نرسیده‌اند. مطالبات به حق مردم نباید بیش از این مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد. رئیس دولت چهاردهم هریک از نامزدهای محترم حاضردر صحنه رقابت باشد باید مشکلات کردستان به ویژه شهرستان‌های قروه و دهگلان را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: بنده نماینده دیاری هستم که چشم امیدشان برای اشتغال به میادین میوه و تره‌بار تهران و البرز و کارهای ساختمانی است تا دیار خودشان و سهم خودشان از دیار زرخیز لیلا، بدر و پریشان تنها آرسنیک، بیماری، رنج، تنفس گرد وغبار و آلودگی ناشی از بهره‌برداری بی‌رویه معادن است.

شیخی زاده اظهار کرد: وجود معادن گوناگون در نقاط مختلف کردستان به‌ویژه در حوزه انتخابیه اینجانب یکی از مزیت‌های مهم اقتصادی برای حل معضل بیکاری و تقسیم عادلانه ثروت است اما عواید هزاران میلیاردی این معادن به جیب چه کسانی سرازیر می‌شود و در کدام بانک ها متمرکز است ، گویا به سبب نجابت، سادگی و بزرگواری مردم آن دیار، بسیاری از اختاپوس ها و مافیاها استخراج معادن روی به آن سرزمین آورده و به جز به کارگیری ایل و طایفه خود و ویران کردن و خرابه ساختن خاک آن دیار هدف دیگری ندارند.

وی اضافه کرد: بعنوان خادم مردم شریف شهرستان‌های قروه و دهگلان از همین تریبون اعلام می‌کنم دیگر نخواهم پذیرفت که سهم مردم دیارمان از معادن تنها آلودگی و مزاحمت باشد، هر دولتی که سر کار بیاید، باید با استاندار و تیم اقتصادی دولت در استان گوشزد نماید که عواید معادن استان متعلق به مردم است، دولت چهاردهم باید حقوق مردم را در مهلت قانونی تمام و کمال در اختیار عمران و آبادانی منطقه قرار دهد و ما هم بر این امر به صورت ویژه نظارت خواهیم کرد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دوازدهم بیان کرد: ریاست محترم مجلس! دولت‌های گذشته در ارتقا وضعیت راه‌ها در شهرستان‌های قروه و دهگلان کارهای ماندگاری انجام داده‌اند اما شریان‌های اصلی حمل‌ونقل زمینی در منطقه با مشکلات بزرگی مواجه هستند و راه‌های غیر استاندارد تاکنون خانواده‌های بسیاری را داغدار عزیزانشان کرده‌اند. برخی از جاده های حوزه انتخابیه به قتلگاه جوانان و عزیزانمان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بی‌عدالتی در نظام خرید و فروش و قیمت پایین محصولات کشاورزی، توزیع ناعادلانه کود و سموم شیمیایی، فقدان صنایع تبدیلی و سردخانه های کافی،  داد کشاورزان زحمت‌کش قروه و دهگلان را درآورده است. با عدم مدیریت درست به محض رسیدن فصل برداشت سیب‌زمینی و جلوگیری از صادرات به موقع ارزش آن را به کمترین مقدار در کشور می‌رسد. ما دیگر نمی‌توانیم شاهد خم شدن قامت کشاورزان زیر بار مشکلات باشیم. چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم کشاورزان با بحران و کمبود آب کنار بیایند. مدیریت نادرست و تقسیم و توزیع ناعادلانه منابع آبی و سدها در استان،صدای هر جنبنده و بنده ای را درآورده است. در استانی که خود مبدأ و منشأ آب چندین استان هم‌جوار است چگونه می‌شود که مسئله اول و اصلی آن آب باشد. در خاتمه بنا بر درخواست  و مراجعات مکرر مردمی، خواستار اشتغال و بکارگیری سریع و بی چون و چرا جوانان را دارم./

پایان پیام

  • کد خبر : 379869
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار