خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 13:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
نقدعلی در تذکر آئین نامه ای؛

طرح ها و لوایح باقیمانده از مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود

نماینده مردم خمینی شهر خواستار تعیین تکلیف طرح ها و لوایح باقیمانده از مجلس یازدهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 21 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای با استناد به ماده 29 و 137، گفت: بند 5 ماده 29 در مورد نظارت بر انجام امور مربوط به گزارش ها و چاپ و توزیع آن ها است و همچنین بر اساس ماده 137 در ابتدای هر دوره قانونگذاری هیات رئیسه باید لیستی از طرح ها و لوایحی که معلق مانده به وسیله معاونت قوانین تهیه کند و در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: در دوره گذشته بخش اندکی از بیش از هزار طرح و لوایح تصویب شد اما برخی از آن ها بلاتکلیف مانده مانند قانون مهریه که جوانان از ما خواستار اصلاح این قانون هستند و همچنین اصلاح قانون تغییر اراضی کاربری کشاورزی که طی روزهای اخیر رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که این قانون یکی از قوانین معیوب است که باید به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دوازدهم افزود: در حال حاضر پس از گذشت 3 ماه از مجلس دوازدهم طرح ها و لوایح به صورت فیزیکی در اختیار ما قرار نگرفته و در سامانه نیز بارگذاری نشده است. در حالی که بر اساس ماده 137 باید طرح ها و لوایح در اختیار نمایندگان قرار گیرد اما متاسفانه اولویت ها و وظایف بر زمین مانده انجام نمی شود.

دکتر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: بیش از 20 طرح مجددا فعال شده و ارجاع کردیم و کار در حال انجام است./

پایان پیام

  • کد خبر : 381957
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار