خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/20 - 10:51
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
اسحاقی در نطق میان دستور:

سیستم بانکداری کشور نه به نفع مردم نوشته شده و نه به نفع مردم اجرا می‌شود

نماینده مردم قائنات در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست بانکداری ما نه به نفع مردم نوشته شده و نه به نفع مردم اجرا می‌شود.

اسحاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،سلمان اسحاقی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات گفت: تشکر ویژه دارم از حضور مردم کشورمان، مخصوصاً مردم قدرشناس شهرستان های قائنات و زیرکوب شهرها و روستاها، اهل تسنن و بلوچ و عشایر که با رای قاطع خودشان، به منتخب مردم نشان دادند که در راستای تحقق حقوقشان از هیچ حمایتی دریغ نخواهند کرد.

 وی تاکید کرد: این رای نشان دهنده آن است که در راستای تحقق امر، نماینده دوره دوازدهم از شجاعت و اقتدار بیشتری برخوردار است. همچنین تعهد می‌دهم که با همت،  اراده و تلاشی بیشتر با اراده‌ای قوی‌تر در تحقق حق آنها نه تنها سعی خواهم کرد، بلکه جان ناقابل خود را فدای آن ملت خواهم کرد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به زحمات برگزارکنندگان انتخابات گفت: از برگزارکنندگان انتخابات که سلامت و امانتداری از مدال‌های افتخار و موفقیت آنها بود، تشکر می‌کنم. همچین از شورای نگهبان که با تدبیر و با هوشیاری بستر را برای حضور تمام جریان‌های سیاسی در انتخابات فراهم کرد، تشکر دارم.

 اسحاقی بیان کرد : همچنین از استانداران ، فرمانداران و از صدا و سیما که با تدبیر برآمده از خواست مردم برای انتخاب شخص اصلح اقدامات لازم را انجام داد، تشکر ویژه دارم.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد:این روزها ما شاهد پخش فراورده‌ها و اقلامی همچون گوشت ، مرغ ، برنج و میوه هستیم؛این موضوع در ظرفیت‌های مختلف در شهرها و کلان شهرها و در طول سال مشهود بود. این روزها در شهرها می‌بینیم که مادران با فرزندانشان ساعت‌ها معطل می‌مانند تا نوبتشان شود،بنابراین این ساختار باید به نفع مردم انجام شود و این ساختار باید در شأن مردم باشد.

 اسحاقی تاکید کرد: ما باید این ظرفیت را به نحوی فراهم کنیم که همه مردم عزیزمان از این ظرفیت برخوردار شوند به عنوان مثال چطور ما باید در این بخش به  فردی که در روستاهاهست، اطلاع رسانی کنیم که این اتفاق در شهر در حال رخ دادن است. این جای سوال دارد که آن روستایی عزیزمان چگونه و با چه وسیله‌ای و با چه هزینه‌ای به شهر آمده و از این ظرفیت ارائه اقلامی همچون گوشت، مرغ و برنج که برای شب عید در مرکز شهرستان‌ها انجام می‌شود، استفاده کند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: از دولت می‌خواهیم این ظرفیت را تسری دهد و این ظرفیت را در شهرهای محروم و کمتر برخوردار بیشتر کند.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصل سوم و چهل و سوم قانون اساسی دولت را مکلف کرده و این وظیفه دولت است که بستر را برای اشتغال،معیشت و اقتصاد فراهم کند.

 وی در ادامه با اشاره به ظرفیت قنات در روستاها بیان کرد: این قنات در گذشته باید احیا می‌شد اما ما به نام خود یاری یک شرطی را برای مردم روستاها گذاشته‌ایم؛این روزها شاهد این هستیم که مردم عزیز روستایی به خاطر بحث روستایی و به خاطر بحث‌های اقتصادی و معیشتی که دارند، ضعیف شدند لذا ما برای اینکه قنات آنها را احیا کنیم می یایم و اول شرط برای آنها تعیین می‌کنیم و می‌گوییم ابتدا باید خودیاری انجام شود؛لذا این چه توقعی بی جاییست که از گذشته ایجاد کرده‌ایم و به زمان حال تسری پیدا کرده است.

 وی ادامه داد: خواهش می‌کنیم دولت برای احیای قنوات یک ظرفیتی را تعیین کند تا بحث خودیاری که تبدیل به یک شرط برای روستاییان شده و مانع اقتصادی است، از میان برداشته شود.

 این نماینده مجلس در ادامه در زمینه پرداخت حقوق و مزایا و تقاضا از معاون اول رئیس جمهور در این رابطه ادامه داد: گاهی وقتها ما می‌بینیم که به ذینفعان وزارتخانه‌ها به مانند خرید خدماتی‌های حقوق پرداخت نشده است.خوب چه اشکال دارد در این شرایط حقوق وزیر پرداخت نشود و یا اینکه حقوق معاونین وزرا پرداخت نشود، اما حقوق این عزیزان به موقع پرداخت شود؛ این در حالیست که از مهر ماه حقوق این عزیزان پرداخت نشده است. همچنین پاداش فرهنگیان تاکنون پرداخت نشده است لذا این‌ موارد باعث می‌شود تا به سرمایه اجتماعی کشور آسیب وارد شود.

 وی با اشاره به مشکلات بانکداری کشور ادامه داد: سیاست بانکداری ما نه به نفع مردم نوشته شده و نه به نفع مردم اجرا می‌شود.

اسحاقی با اشاره به مشکلات مسکن ملی تاکید کرد: در این بخش مردم ضرر و زیان زیادی می‌دهند. از این رو به افراد  گفته می‌شود که ابتدا برود بخشی از مسکن خود را بسازد و بعد به آن تسهیلات داده می‌شود. اما در زمانی هم که فرد برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند، به آنها گفته می‌شود که تسهیلاتی وجود ندارد. متاسفانه معلوم نیست این نظام بانکداری به نفع چه کسی نوشته شده است. ما باید یک بار برای همیشه بگوییم که نظام بانکداری کشور برای چه قشری نوشته شده است و خیال مردم را در این راستا راحت کنیم.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن نوروز بیان کرد:  از این رو نظارت دولت باید بر بازار کالای اساسی مردم بیشتر شود، همچنین در نزدیکی ماه مبارک رمضان باید دولت نسبت به کنترل بازار یک توجه ویژه‌ای داشته باشد و گرانی نباید برای مردم آسیب رسان باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376352
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار