خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/10 - 12:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
صمصامی در تذکر شفاهی:

ستاد تنظیم بازار به ستاد گرانی کالا تبدیل شده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امسال در دو ماه اخیر مصوبات تنظیم بازار از عوامل افزایش قیمت‌ها بوده است کما اینکه ستاد تنظیم بازار به ستاد گرانی کالا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، حسین صمصامی مزرعه‌آخوند در نشست علنی امروز (یکشنبه 10تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزرای صمت و جهاد کشاورزی پیرامون گرانی اخیر کالاهای اساسی گفت: مردم ناراحت هستند که یکی از عوامل اصلی آن معیشت‌شان است. سطح قیمت‌ها از عوامل موثر بر آن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مردم هر روز با ورود به بازار به دلیل افزایش قیمت‌ها عصبانی می‌شوند کما اینکه همین امسال در دو ماه اخیر مصوبات تنظیم بازار از عوامل افزایش قیمت‌ها بوده است کما اینکه ستاد تنظیم بازار به ستاد گرانی کالا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه 29 خرداد ماه 1403 و در چند ماه اخیر مصوب کردند قرار شد هفته‌ای سه روز جلسه در مورد گرانی کالاها بگذارند، تصریح کرد: نرخ ارز واردات جو از 28 هزار و 500 تومان به 41 هزار تومان افزایش یافته است یعنی 47 درصد افزایش قیمت داشته است و به دنبال آن کالاهای اساسی نیز افزایش پیدا کرده است کما اینکه روغن موتور 28 درصد، لاستیک رادیال سنگین 20 درصد و حبوبات و شکر 50 درصد افزایش قیمت داشته است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380112
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار