خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 13:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
موسوی طی تذکری:

زاگرس در آتش بی کفایتی مسئولین می سوزد و هیچ فریادرسی جز زاگرس نشینان ندارد

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نسبت به بی توجهی مسئولین در رابطه با وضیعت زاگرس انتقاد کرد و گفت: زاگرس در آتش بی کفایتی مسئولین می سوزد و هیچ فریادرسی جز زاگرس نشینان ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید روح الله موسوی بیدلی، در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: از آذربایجان تا کردستان و بختیاری و فارس محدوده زاگرس است. زاگرسی که در آتش بی کفایتی مسئولین می سوزد و هیچ فریادرسی جز دستان خالی زاگرس نشینان ندارد.

وی افزود: انگار مسئولین نمی دانند زاگرس منابع تامین 40 درصد از آب کشور است. همچنین زاگرس میراث بین نسلی و ثروت ملی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زاگرس کمربند دفاعی در مقابل ریزگردها و آلودگی ها است، بیان کرد: زاگرس از جمله ریه های ایران است. هر هکتار از این جنگل ها سالانه 3.5 تن اکسیژن تولید می کند و 68 تن گرد و غبار را در خود رسوب می دهند.

وی افزود: در سایه بی کفایتی و عدم توجه مسئولیت، سطح جنگل های زاگرس از 10 میلیون هکتار به 5 میلیون هکتار کاهش پیدا کرده است و هر روزه شاهد هدررفت بخشی از این ثروت ملی هستیم.

وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه تا کی مردمان زاگرس باید با دستان خالی و در میان صخره ها با جنگ با آتش بروند، تاکید کرد: وقتی تنها 7 درصد خاک ما پوشش جنگلی است چگونه اجازه می دهیم هکتار هکتار از جنگل های زاگرس خاکستر شود. اگر می دانستیم ارزش هر درخت بلوط چقدر است اجازه نمی دادیم هزاران هزار هکتار از این سرمایه خاکستر شود.

وی افزود: کوتاهی ما در مقابل زاگرس خیانت به ایران، آیندگان و فرزندانمان است چرا که این سرمایه جایگزینی ندارد.

موسوی با طرح پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا می خواهیم ایران را به عنوان یک بیابان به فرزندانمان دهیم، گفت: نابودی جنگل های زاگرس یعنی نابودی منابع آبی، یعنی نابودی ریه های ایران، یعنی افزایش ریزگردها و غبارها، یعنی نابودی زیستگاه صدها گونه جانوری، بنابراین هیچ نکته ای مهم تر از زاگرس وجود ندارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381965
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار