خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/30 - 11:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
عباس زاده مشکینی در نطق میان دستور:

رئیس جمهور ایجاد منطقه آزاد در مشکین شهر را تعیین تکلیف کند

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس از رئیس جمهور خواست با دستور به معاون اجرایی تکلیف ایجاد منطقه آزاد در حوزه انتخابیه اش را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی در نشست علنی امروز( 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور پس از پخش کلیپ مقام معظم رهبری در خصوص نقش بی بدیل مشکین شهر در ساحت دیانت و سیاست ایران  گفت: از برگزار کنندگان کنگره 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه استان و مسئول دفتر ولی فقیه در استان و همکاران در بنیاد شهید تشکر می کنم. همچنین از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این کنگره، استان اردبیل و مردم استان تقدیر و تشکر می کنم



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: دو ماه است که مردم مشکین شهر درگیر بحران آب شرب و کشاورزی هستند و تدابیر کارشناسی در این شهرستان قربانی سیاست زدگی و خودخواهی و منفعت طلبی برخی ها شده است که وقت پرداختن به این موارد نیست. وزیر نیرو با عملی کردن وعده خود و حضور در منطقه این معضل را به صورت بنیادی حل کند.



وی بیان کرد: مرداد سال 1379 یادآور سفر مقام معظم رهبری به مشکین شهر است در همین سخنرانی ایشان فرمودند آنهایی که می خواهند عملا فقر را درک کنند به مشکین شهر سفر کنند، می خواهم بگویم رهبرا ما در اجرای مطالبات حضرتعالی در محرومیت زدایی از منطقه از حضور شما شرمنده ایم به طوری که در 20 سال گذشته کمیت و کفیت اقدامات مانع از آن نشده است که مردم از منطقه مهاجرت نکنند. جمعیت منطقه از حدود 200 هزار نفر به کمتر 170 هزار نفر کاهش پیدا کرده اما اخیرا بارقه های امیدی با حضور سربازان در بنیاد مستضعفان و بنیاد علومی در منطقه رقم خورده است که از همین تریبون از فتاح و مدیرعامل بنیاد علومی تقدیر و تشکر می کنم و خدا قوت عرض می کنم.



عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور با توجه به اینکه در سفر اول به استان توفیق زیارت شما در مشکین شهر را نداشتیم، در ملاقات خصوصی که در خدمت شما بودیم وعده دادید در سفر دوم به استان به مشکین شهر سفر کنید، در مشکین شهر چند مطالبه اصلی داریم که مصوبه سفر است دستور دهید معاون اجرایی در منطقه حاضر شود و تکلیف منطقه آزاد را مشخص کند چرا که قربانی سیاست گذاری و تعارض منافع شده انتظار می رود معاون شما باید این مسئله را حل کند.



این نماینده اظهار داشت: در استان اردبیل مناطقی داریم که محروم است زمین های خالی زیاد داریم، امکانات و شرایط لازم را دارد بنابراین استحقاق تبدیل به منطقه آزاد را داریم در رأس آن منطقه اشرق و بخشی از منطقه گرمی قرار دارد. برخی ها تلاش می کنند این منطقه در مجموعه ای منحصر کنند که سالی سه بار کشت می شود الان زمین پیدا نمی شود، معاون اجرایی رئیس جمهور که اخیرا به عنوان رئیس شورای مناطق آزاد هم انتخاب شده است تکلیف این قضیه را حل کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367122
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار