خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 12:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
محمدبیگی در تذکر شفاهی:

در حوزه زنان، خانواده و کودکان بهترین قوانین را در اختیار داریم اما صدایمان به مجامع بین‌المللی نرسیده است

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه حوزه بین‌الملل مجلس برای پشتیبانی دولت در حوزه دیپلماسی جهانی نیازمند تقویت است، گفت: در حوزه زنان، خانواده و کودکان بهترین قوانین را در اختیار داریم اما صدایمان به مجامع بین‌المللی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فاطمه محمدبیگی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در حوزه بین‌الملل مجلس نیازمند تغییرات جدی و بازنگری در آن طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری هستیم و حتی شاید نیازمند تقویت و یا تغییر ساختار حوزه بین‌الملل مجلس باشیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند در مجلس ادامه داد: فرآیندها و ساز و کارهای فعلی پاسخگوی لزوم حضور موثر مجلس در موضوعات جهانی و سیاست خارجی و دیپلماسی ملت‌ها نیست. برای تبدیل کردن مجلس به یک وزنه سنگین در مذاکرات بین‌المللی و تعامل و مشارکت‌های بین‌المللی و رفع چالش جمهوری اسلامی ایران با دولت‌های مختلف و نیز به عنوان قرار گرفتن در رکن پشتیبانی دولت و حضور در دیپلماسی جهانی مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند ساز و کارهای جدید است.

وی بیان کرد: از رئیس مجلس می‌خواهم دستور فرمایند گزارش دقیقی از سفرهای حوزه بین‌الملل مجلس در دوره یازدهم و دستاوردهای آن تهیه و از جنبه پاسخگویی به مردم که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید شد در صحن علنی قرائت شود و حوزه بین‌الملل مجلس مکلف شوند گزارشات سریع و به روز و دقیق حوزه بین‌الملل را برای هر یک از نمایندگان متناسب با گروه دوستی آنها تهیه و در اختیارشان قرار دهد. برای این موضوع نیازمند انتفاضه فلسطین و دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین تقویت جدی شود و از دخالت افراد غیرمسئول در این حوزه پرهیز شود. در حوزه بین‌الملل زنان و خانواده حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، همچنین در حوزه زنان، کودکان و خانواده بهترین قوانین را داریم اما صدای ما به مجامع بین‌المللی نرسیده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380951
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار