خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/10 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
باقری پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر برای سال تحصیلی جاری؛

دانشگاه فرهنگیان باید فقط در مراکز استان ها شکل بگیرد

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید فقط در مراکز استان ها شکل بگیرد از وزیر آموزش و پرورش خواست تا نسبت به تعطیلی دانشگاه های فرهنگیان دایر در شهرستان ها اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد باقری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 10 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی 1403-1404، ضمن قدردانی از عملکرد وزیر آموزش و پرورش، گفت: قرار است دانشگاه فرهنگیان فقط در مراکز استان ها شکل بگیرد چرا که هم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه مصوبه دارد هم معلمان باید در شهرهای بزرگ آموزش ببینند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دانشگاه فرهنگیان را در شهرهای کوچک سراسر کشور همچون دانشگاه های پیام نور و آزاد ایجاد کنیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست تا نسبت به تعطیلی دانشگاه های فرهنگیان دایر در شهرستان ها اقدام کند.

باقری با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش در این زمینه، تصریح کرد: هم اکنون در استان آذربایجان شرقی مشکلات عدیده ای برای دانشگاه هایی که در پردیس های کلان داریم ایجاد شده است، هرچه سریع تر در سال تحصیلی جاری نسبت به انتقال دانشجویان این دانشگاه ها به مراکز استان ها اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: فضای فیزیکی که در اختیار دانشگاه فرهنگیان در آذربایجان شرقی قرار گرفته است از برخی زندان ها بدتر است بنابراین لازم است با تدبیر نمایندگان و استانداران، ساختمان هایی که در اختیار دانشگاه های پیام نور و دولتی در مراکز استان ها قرار دارد در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد ضمن اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال های گذشته برخی ساختمان های خود را اجاره داده است که باید تحویل بگیرد.

وی یادآور شد: ما در بناب با کمبود شدید معلم مواجه هستیم ضمن اینکه 200 نفر معلم کم داریم بنابراین باید تدبیری شود تا امسال حتی یک کلاس هم بدون معلم نباشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380078
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار