خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/20 - 12:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
حاجی بابایی در صحن مجلس:

حق کشاورزان و صنعت گران نباید با قطع برق تضییع شود

نایب رئیس مجلس ضمن یادآوری اینکه مجلس در قالب تصویب قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق و بودجه، اعتباراتی را برای وزارت نیرو پیش بینی کرده است. تاکید کرد که حق کشاورزان و صنعت گران نباید با قطع برق تضییع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی امروز (یکشنبه 20 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر نیرو با بیان اینکه شما جزء وزرای توانمندی هستید که موفق عمل کردید اما نکاتی وجود دارد که حتماً باید به آنها توجه کرد. گفت: نکته اول اینکه درست است ظرفیت اسمی 91 هزار مگاوات است اما با توجه به راندمان نیروگاههایی در دست تعمیر، گزارشات نشان می دهد حدود 74 هزار مگاوات در دسترس است ما برای اینکه بتوانیم این مشکل را حل کنیم قانونی را در مجلس تحت عنوان مانع زدایی از توسعه صنعت برق در 19 ماده در تاریخ 15 آبان سال 1401 مصوب کردیم هم چنین در بودجه در قالب مصوبات مجلس در یک جا 40 هزار میلیارد تومان برای درآمد وزارت نیرو و در جای دیگر 4 هزار میلیارد تومان نیز برای بهینه سازی پیش بینی کردیم ضمن اینکه 30 همت اوراق در اواخر سال گذشته مصوب کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست صحن را بر عهده داشت ادامه داد: امروز گزارش نمایندگان نشان می دهد متاسفانه وضعیت کشاورزی و صنعت کشور به دلیل قطع برق با مشکل مواجه شده است شما در جریان هستید در سالهای 1400 تا 1401 ظرفیت صنعت و کشاورزی با ضرر و زیان قابل توجهی مواجه بوده است.

وی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: شما همت کنید مجلس هم کمک خواهد کرد تا این مشکل حل شود چرا که حق مردم به ویژه کشاورزان و صنعت گران این نیست که با قطع برق با ضرر و زیان روبرو شوند.

حاجی بابایی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه در استانهای کشور رویه های گوناگونی وجود دارد کما این که در یک استان 6 استان و در استان دیگر 4 ساعت بوده است که اعتراض کشاورزان و صنعت گران را به همراه داشته است که باید این موضوع به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: نمی دانم چقدر امکان پذیر است که شما استانی عمل کنید تا متناسب با وضعیت هر استان به شکلی عمل کنند که کمترین ضرر و زیان برای کشاورزان و صنایع ایجاد شود و اهداف شما را نیز بتوانیم دنبال کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 379324
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار