خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 14:42
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
نادری قرائت کرد

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد نادری در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:



تذکر حبیب‌الله دهمرده به وزیر صنعت: لزوم اقدام جدی در خصوص کارخانه لاستیک زابل



تذکر علی حدادی به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در تکمیل احداث تونل جاده جدید هشتگرد به طالقان. همچنین تذکر به همراه 29‌ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم انجام اقدامات بهتر و موثرتر در نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی.



تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به همراه 26 نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: بازنگری تعیین ضرایب سود واقعی فعالیت اصناف مختلف جهت محاسبه میزان مالیات. همچنین تذکر به همراه 28 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم تسریع در اجرای قانون بودجه سال 1400 و 1401 درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر و شرکتی شاغل در شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران.



تذکر کمال حسین‌پور به وزیر راه و شهرسازی: شناسایی نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و همچنین تذکر وی به رئیس جمهور و وزیر صمت: ضرورت برخورد با تخلف خودروسازان در فروش خودروها با قیمت‌های بالاتر در مزایده به بهانه زدگی بدنه و عیوب دیگر.



تذکر هاجر چنارانی به همراه 36 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت رسیدگی به وضعیت نامناسب حقوق بازنشستگان. همچنین تذکر به همراه 28 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: ضرورت افزایش کنترل بازار خودرو و لوازم جانبی.



تذکر سید محمد مولوی به وزیر نیرو: ضرورت رسیدگی فوری به مسائل و مشکلات بهداشتی، تأسیسات و تجهیزات و نیروی انسانی ایستگاه پمپاژ آب روستای حوزه انتخابیه.



تذکر عبدالناصر درخشان به همراه 28 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در تخصیص کد آموزشی و تأمین حداقل زیرساخت، تجهیزات و نیروی انسانی مدارس منطقه محروم.



تذکر مهدی عسگری به همراه 37 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت برنامه‌ریزی درباره توقف روند فزاینده مهاجرت پزشکان از کشور به خارج از کشور.



تذکر غلامعلی کوهساری به همراه 27 نفر از نمایندگان به وزرای صمت و تعاون: لزوم تسریع در پرداخت حقوق و مزایای معوق کارگران شاغل در معادن زغال سنگ شهرستان رامیان.



تذکر رسول فرخی میکال به همراه 21 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم ابلاغ اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی کشور به دستگاه‌های اجرایی.



تذکر کتبی غلامرضا نوری قزلجه و 37 نفر از نمایندگان به وزیر کار؛ لزوم توقف اقدامات سوگیرانه مدیران شستا به ویژه در استان آذربایجان شرقی.



تذکر محمد وحیدی نماینده بجنورد و تعداد 16 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت؛ لزوم تسریع در اجرای بیمارستان پورسینا بجنورد، بیمارستان راز و جرگلان و بیمارستان مانه و ضرورت اجرایی شدن دستور وزیر در شبانه روزی شدن مراکز جامع سلامت بخش های مرکزی.



همچنین تذکر فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین و 30 نفر از نمایندگان به جواد اوجی وزیر نفت؛ در خصوص رسیدگی به علت کندی و توقف گازرسانی به روستاهای سردسیر و صعب العبور استان قزوین و سایر روستاها.



تذکر موسی غضنفرآبادی نماینده بم به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در احداث باند دوم جاده نرماشیر – ریگان. همچنین تذکر به همراه 43 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت و ضرورت تنظیم قرارداد کار معین با این معلمان.



تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به همراه 30 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت صدور دستور پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ادارات، سازمان‌ها و نهادهای کشور.



تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه 28 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در منابع مورد نیاز بند (خ) ماده (33) قانون برنامه ششم توسعه درباره بخشودگی وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده. همچنین تذکر به همراه 21 نفر از نمایندگان به وزیر گردشگری: ضرورت تسریع در تکمیل طرح‌های اطراف آراگاه حافظ.



تذکر حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل به وزیر اقتصاد: لزوم اقدام درباره اجرای معافیت‌ مالیاتی در استان سیستان و بلوچستان. همچنین تذکر به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تکمیل آبرسانی از چاه‌ های سه راهی دشتک- میل- و میل نادر و انتقال آب به زاهدان.



تذکر علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به همراه 29 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم افزایش نظارت و تحویل به موقع و مطابقت با خودروی خریداری شده توسط خودروسازان. همچنین تذکر به همراه 33 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت پرداخت به موقع مطالبات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته.



تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی: اصلاح میزان تخصیص سهمیه آرد نانوایان شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار. همچنین تذکر به وزیر کار: لزوم دستور ادامه فعالیت اداره بهزیستی بخش میمه در استان اصفهان.



تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به روسای جمهور و وزرای کار و بهداشت: ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای پرداخت کامل هزینه‌های دندانپزشکی معلولان ذهنی.



تذکر غلامعلی کوهساری نماینده رامیان به همراه 17 نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و کشور: لزوم تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها در شهرستان‌های آزادشهر و رامیان. همچنین تذکر این نماینده به همراه 13 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: ضرورت افزایش فعالیت مدیریت صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در زمینه سرمایه‌گذاری صنعت و معدن. همچنین تذکر به همراه 11 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم ارائه گزارش از میزان سرمایه‌گذاری و کارهای اقتصادی انجام شده در استان گلستان و مشخص کردن سهم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان از این سرمایه‌گذاری‌ها.



تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر کشور: لزوم رسیدگی به ضعف مدیریت خدمات شهری ارومیه و حادثه جان باختن کودک 3 ساهل توسط سگ‌های ولگرد. همچنین تذکر به وزیر کشور: ضرورت تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه آزاد از ارومیه به دانشگاه.



تذکر مسلم صالحی نماینده اقلید به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در انتصاب رئیس سازمان منابع طبیعی استان فارس./



پایان پیام

  • کد خبر : 375434
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار