خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/30 - 11:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
رضایی در نطق میان دستور:

تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری را لغو کنید

عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس، خطاب به وزیر علوم و رییس سازمان سنجش خواستار لغو تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری شد و افزود: این موضوع موجب تبعیض و نابرابری است چراکه دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان ترمیم معدل را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی رضائی در نشست علنی امروز (دوشنبه 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دولت برای گرانی‌های بی سابقه تدبیری بیندیشد، فشار بر روی مردم طبقه ضعیف و متوسط سنگینی می کند.



نماینده مردم کنگاور و صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت و وزارت آموزش و پرورش نیروهای پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی را هر زودتر تعیین تکلیف نمانید. این افراد سالها زحمت کشیدند و در واقع برای این دو گروه حق ایجاد شده است، هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند تا از بلاتکلیفی خارج شوند.



وی خطاب به وزیر علوم و رییس سازمان سنجش، تصریح کرد: تاثیر قطعی معدل را لغو کنید موجب تبعیض و نابرابری است، دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان ترمیم معدل را ندارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن وضعیت تعاونی مسکن نیروی انتظامی کنگاور و حوزه علمیه صحنه را تعیین تکلیف کنند، از 26 سال قبل حدود 950 خانوار با جمعیتی برابر 4 هزار نفر با نگرانی این موضوع را پیگیری می‌کنند ولی متاسفانه مسئولان قبل با اهمال کاری بی توجهی داشتند از وزیر محترم و رییس سازمان ملی زمین و مسکن دعوت می کنیم حضوری در منطقه تشریف ببرند و مشکل این دو گروه را حل کنند. همچنین احداث زیرگذر جاده پر ترافیک کنگاور-تویسرکان ضروری است چرا بی توجهی می شود.



رضایی بیان کرد: آقای رییس جمهور، در اسرع وقت دستور فرمایید پول گندم کشاورزان پرداخت شود، کشاورزان زحمتکش برای خرید بذر، کود و سم در تنگنا هستند و از طرفی بدهکار سیستم بانکی می باشند و بانک ها هم از نزول بهره بانکی نمیگذرند، بابت تاخیر در پرداخت، خسارت پرداخت کنید.



وی افزود: آقای مخبر چرا نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عزیز کشوری، لشکری و تامین اجتماعی با شاغلین و اجرای کامل رتبه بندی معلمان اقدامی نمی کنید؟ عدم پاسخگویی و شفافیت موجب نارضایتی و اعتراض است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایراد طرح ساماندهی کارکنان دولت را برطرف کنید، تاکید کرد: رهبر عزیز و فرزانه انقلاب هفته گذشته در دیدار با مجمع عالی فرماندهان سپاه فرمایش کردند سپاه بزرگترین سازمان غیرتروریستی دنیا است علت ترس دشمنان از سپاه مردمی بودن، ایمان قوی، آمادگی رزمی پاسداران سپاه و مجهز شدن به آخرین تکنولوژی روز دنیا است ضمن تقدیر و تشکر از خدمات سپاه انتظار می‌رود روز به روز به این آمادگی اضافه شود و از عزت و اعتبار و نام آوری و دشمن هراسی سپاه تقدیر و تشکر می کنیم.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در پایان از نماینده پیشکسوت و پر سابقه حوزه انتخابیه آقای سلیمانی بخاطر زحمات و تلاش چهار دوره نمایندگی و رشد و تعالی حوزه انتخابیه از طرف مردم از همین تریبون تقدیر و تشکر می کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 367117
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم