خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 10:27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
نیکزاد در پاسخ به تذکر عثمانی:

بیش از 30 طرح دو فوریتی در نوبت رسیدگی قرار دارد

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه بیش 30 طرح دو فوریتی در نوبت رسیدگی قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه 30 یا 40 طرح دوفوریتی تاکنون ثبت شده و ما باید طرح‌های دوفوریتی را بر اساس آیین‌نامه به موقع مطرح کنیم، هیأت رئیسه در حال تدوین ساز و کار قانونی است که دوستان عزیز ما که در موضوع ورود می کنند، ما بتوانیم در خدمتشان باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدقسیم عثمانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 مرداد ماه 1403) مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: همکاران محترم دردی که من دارم، درد فردای شما هم هست، پس گوش بدهید، بنده اولین طرح دو فوریتی را تقدیم هیأت رئیسه کردم و مراحل آن را طی کردم، ولی آقای قالیباف وتو می کند، به چه حقی. شما به قرآن مجید سوگند یاد کردید که آیین‌نامه را رعایت کنید، چرا رعایت نمی کنید. بگویید طرح من چه مشکلی دارد.

وی ادامه داد: آقای قالیباف اینجا پادگان نیست، اینجا مجلس شورای اسلامی است، اینجا خانه ملت است و من به عنوان نماینده مردم، طرحی را در جهت منافع مردم ثبت کردم و طبق آیین‌نامه نیز ارائه شد، بگویید چرا نمی گذارید. چرا آن را وتو می‌کنید. مگر من نماینده مردم نیستم و مگر این آیین‌نامه نباید رعایت شود، مگر قسم نخورید، چرا رعایت نمی کنید. اگر من به عنوان نماینده مردم نتوانم حرفم را بزنم، پس چه کسی می‌تواند صحبت کند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ مستبدی در دنیا فکر نمی‌کرد مستبد است بلکه فکر می‌کرد مصلحت‌اندیش است، چرا به آیین‌نامه عمل نمی‌کنید. با همه دوستان هیأت رئیسه صحبت کردم، گفتند که تمام مراحل آن طی شده، باید اعلام شود، چرا نمی گذارید، چون طرح رفع فیلترینگ است، همه که در انتخابات گفتند که فیلترینگ را رفع می کنیم، چرا اجازه نمی دهید، چرا وتو می کنید. این رویکرد به نفع کشور نیست

در پاسخ به این تذکر، علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: آقای دکتر عثمانی اولا انتسابی که شما به رئیس مجلس دادید، درست نیست، شما هم قسم خوردید. دوما آقای کوچک زاده به حق تذکری دادند، فرمودند که زمان تذکر آیین نامه و اخطار قانون اساسی در دستور است، ما هم همین را رعایت کردیم به یک شرط که شما در دستور صحبت کنید، الان در دستور کار صحن گزارش مرکز پژوهش ها طبق بند 8 ماده 22 آیین نامه داخلی بود که شما در این رابطه صحبت نکردید.

وی خطاب به عثمانی ادامه داد: شما در جایگاه هیأت رئیسه به من گفتید که من یک طرح دوفوریتی دارم و من به شما عرض کردم که چشم، اما با توجه به اینکه 30 یا 40 طرح دوفوریتی تاکنون ثبت شده و ما باید طرح‌های دوفوریتی را بر اساس آیین‌نامه به موقع مطرح کنیم، هیأت رئیسه در حال تدوین ساز و کار قانونی است که دوستان عزیز ما که در موضوع ورود می کنند، ما بتوانیم در خدمتشان باشیم، لذا با توجه به تمام شناختی که در دوره کاری از شما دارم و سوابق نمایندگی شما و همکاری که با شما داشتم، خطاب کردن رئیس مجلس به این صورت، دور از مروت است.

وی ادامه داد: شما فرمودید وقت نمی دهید، من گفتم حتما وقت می دهم و الان هم شما با تلفن صحبت می کردید، من از جناب آقای نوروزی و 6 نفر از نمایندگان اجازه گرفتم که شما تذکرتون را بدهید، ما می خواهیم با هم  4 سال کار کنیم، این چه ادبیاتی است، کسانی که این کلمات را به کار می برند، یعنی چه که اینجا پادگان است، این یعنی چه، این چه حرفی است. ما جبهه ها دیدیم، ما سربالایی ها دیدم. ما سرپایینی ها دیدم، شما و ما کشور اداره کردیم، حال این چه حرفی هست که می زنید.

نیکزاد ادامه داد: مقام معظم رهبری بر رعایت اخلاق تأکید کردند، حال شما فرمودید که طبق آیین نامه داخلی طرح دو فوریتی من باید مطرح شود اما گفتم 30 طرح دوفوریتی در نوبت بررسی است اما این موضوع را انجام می دهیم، من خواهش می کنم بیایید با همدیگر شأن مجلس، شأن همدیگر، شأن نمایندگان، شأن رئیس مجلس، شأن رئیس کمیسیون ها و شأن همکاران را حفظ کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 380923
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار