خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 11:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
گودرزی در تذکر شفاهی:

انتقال آب از سرشاخه‌های دز به اصفهان، مرکزی و قم، کشاورزی منطقه را به نابودی کشانده است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر وزارت نیرو به موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های دز به برخی استان‌ها شد که باعث نابودی منطقه آنها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا گودرزی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس گفت: از مصاحبه بسیار کارشناسی رئیس جمهور که در راستای ایجاد وحدت و انسجام ملی بود که باعث ایجاد امید تازه ای در مردم شد تشکر می کنم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو درباره موضوع قطعی برق گفت: این موضوع مشکلات عدیده ای را برای حوزه انتخابیه و استان لرستان ایجاد کرده است. وزیر صنعت و معدن نیز باید به موضوع صنایع و معادن به عنوان یکی از چالش های مهم منطقه بپردازد.

وی در ادامه خطاب به وزیر کار عنوان کرد: موضوع بیکاری یکی از معضلات کل کشور بوده که آسیب های متعددی را در ادامه به همراه داشته است. همچنین موضوع بازنشستگان و گرفتاری های مالی این قشر لازمه توجه جدی وزارتخانه به این موضوع است.

گودرزی خطاب به وزیر آموزش و پرورش درباره نارضایتی معلمان و کارکنان این وزارتخانه گفت: موضوع حقوق و مزایای این قشر و استخدام و تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضتی، مربیان پیش دبستانی و طرح امین و حق التدریسی ها از مهم ترین موضوعاتی است که موجب نارضایتی مردم شده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه انتقال آب از سرشاخه های دز به استان های اصفهان، مرکزی و قم را سبب نابودی جدی منطقه دانست و گفت: علیرغم اینکه وزیر نیرو دستور اعزام تیمی به شهرستان را داده اما لازم است به صورت جدی به آن رسیدگی شود. یکی از مطالبات اصلی کشاورزان حل معضل آب است که در حوزه آب کشاورزی و آب شهری با مشکل مواجه شده ایم.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان درباره دو بیمارستان شهید ولیان و امام جعفر(ع) گفت: وضعیت این دو بیمارستان، مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کرده که با آن دست به گریبان هستند. همچنین خودروهای اورژانس از دیگر مشکلات است که نیاز به پشتیبانی دارد؛ نبود پزشک نیز یکی از مهم ترین مشکلاتی است باعث سرگردانی مردم شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در پایان با اشاره به وجود هزار و 250 کیلومتر جاده کوهستانی در منطقه که در برخی موارد با اولین بارش برف مسدود می شود، خاطرنشان کرد: 25 سال است از عمر پروژه جاده الیگودرز-اصفهان می گذرد اما همچنان معطل ساخت 18 کیلومتر است. همچنین راه آهن اصفهان-الیگودرز نیز تبدیل به افسانه شده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 383545
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار