خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 09:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
محمدی در تشریح برنامه های تحولی خود در حوزه دادستانی دیوان محاسبات بیان کرد؛

استقرار سامانه نظارت الکترونیکی و هوشمند در دیوان محاسبات

کاندیدای پیشنهادی تصدی دادستانی دیوان محاسبات در بیان برنامه های تحولی که در حوزه دادستانی دیوان محاسبات پیش بینی کرده، گفت: تخصصی کردن شعب دادیاری، حضور میدانی در استان ها با هماهنگی مجمع نمایندگان استان ها در راستای تعامل بیشتر و قوی تر با نمایندگان و تعمیق نظارت بر جریان های مالی دستگاه ها، استقرار سامانه نظارت الکترونیکی و هوشمند و اتصال سامانه های مذکور به همدیگر و امکان بهره مندی از این مزیت از جمله مهم ترین این برنامه های تحولی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، داوود محمدی کاندیدای پیشنهادی تصدی دادستانی دیوان محاسبات در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در معرفی خود به نمایندگان، عنوان کرد: شروع کار بنده در اوایل انقلاب با ورود به کمیته انقلاب اسلامی بود. پس از فراغت از تحصیل از دانشکده علوم قضائی وارد دستگاه قضائی شدم و ظرف 30 سال خدمت در قوه قضائیه از دادیاری، دادرسی، ریاست دادگاه های بدوی، مستشار و رئیس دادگاه تجدیدنظر و رئیس دادگاه های انقلاب استان و مسئولیت متعدد در شهرستان ها و استان ها و اکنون به عنوان مدیرکل جرائم سازمان یافته دادستانی کل کشور و قاضی دیوان عالی کشور انجام وظیفه کردم.

وی با تاکید بر اینکه در این 30 سال تمام مراحل قضائی را به صورت پلکانی طی کردم به نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی در ادوار نهم و دهم اشاره کرد و گفت: در دوره نهم به عنوان نایب رئیس و در دوره دهم به عنوان رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس انتخاب شدم. همچنین به مدت 2 دوره به عنوان بازرس کل استان زنجان و مسئول بازرسی استان های قزوین، زنجان و غرب استان تهران بودم و همه عمر خدمتی من به کار نظارتی و قضائی گذشته است.

محمدی اضافه کرد: ماهیت کار دیوان محاسبات نیز بر همین 2 رکن استوار است؛ یعنی کار در دیوان از یک نظر کاری شبه قضائی و نظارتی است و این جایگاه می طلبد که به دور از هیجانات و آزمون و خطا و با تکیه بر تجربه و عقلانیت نسبت به اقدامات قانونی مبادرت ورزیم.

کاندیدای پیشنهادی تصدی دادستانی دیوان محاسبات در ادامه به بیان برنامه های تحولی که در حوزه دادستانی دیوان محاسبات پیش بینی کرده، پرداخت و گفت: تخصصی کردن شعب دادیاری، حضور میدانی در استان ها با هماهنگی مجمع نمایندگان استان ها در راستای تعامل بیشتر و قوی تر با نمایندگان و تعمیق نظارت بر جریان های مالی دستگاه ها، استقرار سامانه نظارت الکترونیکی و هوشمند و اتصال سامانه های مذکور به همدیگر و امکان بهره مندی از این مزیت از جمله مهم ترین این برنامه های تحولی است.

محمدی افزود: بازنگری در فرآیند رسیدگی به منظور ارتقاء جایگاه دادسرای دیوان، ایفای نقش هدایتگری نسبت به دستگاه های اجرایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل قوا در این اصلاح فرآیندها و رویه داخلی دستگاه ها در راستای اجرای ماده 6 قانون دیوان محاسبات از دیگر برنامه های پیش بینی شده بنده برای تحول در دادستانی دیوان محاسبات است.

وی برگزاری دوره های آموزشی مدیران جهت آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات مالی و محاسباتی به منظور پیشگیری از تخلفات را از دیگر برنامه های تحولی خود خواند و گفت: امروز نظارت های ما غالبا نظارت های پسینی است، ما حتما باید نظارت های پیشینی را هم در دستورکار قرار دهیم تا موجب پیشگیری شود چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380916
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار