خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/04 - 12:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
/بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳/

ارجاع موضوع تسویه نرخ تعهدات ارزی شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی به کمیسیون تلفیق برای انجام اصلاحات

نمایندگان مجلس موضوع تسویه نرخ تعهدات ارزی شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی  را به کمیسیون تلفیق برای انجام اصلاحات ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 4 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با ارجاع بند الحاقی (3) تبصره (9) ماده واحده این لایحه به کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی بیشتر و انجام اصلاحات موافقت کردند.



نمایندگان در ادامه بررسی بودجه نسبت به بررسی بند الحاقی (3) تبصره (9) اقدام کردند که پس از اظهارات نمایندگان در مورد این بند دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این رابطه، گفت: موانع را از سر راه خدمات مهندسی باید برداریم و نیاز است کمیسیون تلفیق در مورد چگونگی آن پیشنهاد روشن دهد تا مشکلاتی برای بانک ها ایجاد نشود بنابراین این بند را باید برای انجام اصلاحات به کمیسیون تلفیق ارجاع دهیم.



در بند الحاقی (3) ارجاعی تبصره (9) آمده است: شرکتهای صادرکننده خدمات فنی و مهندسی می‌توانند به میزان ارزی که در بانکها و صرافی‌های مجاز مورد تأیید بانک مرکزی کشور تبدیل به ریال نموده‌اند، به همان نرخ تعهدات ارزی خود (در برابر بانکها یا سایر منابع وام دهنده) را تسویه نمایند. تعهدات ارزی فوق شامل کلیه تعهدات ضامنین و ضمانت‌نامه‌های صادر شده نیز می‌گردد. گواهی شعب بانکهای تبدیل کننده به ریال یا صرافی‌های مذکور الزامی می‌باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375283
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار